۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲
کد خبر: 83087091
T T
۰ نفر

كتاب «از سنندج تا خرمشهر» رونمايي شد

۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲
کد خبر: 83087091
كتاب «از سنندج تا خرمشهر» رونمايي شد

تهران- ايرنا- كتاب تاريخ شفاهي دفاع مقدس «از سنندج تا خرمشهر» به روايت سردار سرلشكر پاسدار سيد يحيي صفوي دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا از دوران سراسر حماسه و ايثار دفاع مقدس امروز شنبه در موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار دفاعي ايرنا، اين كتاب تاريخ شفاهي جنگ تحميلي به روايت فرماندهان، يكي از مهمترين منابع دفاع مقدس براي تاريخ نگاري و آگاهي جامعه از چيستي، چرايي و چگونگي اين رويداد مهم تاريخ معاصر ايران به شمار مي رود؛ چرا كه فرماندهان در سطوح مختلف عمليات را طراحي، برنامه ريزي و اجرا مي كردند.
در جنگ هشت ساله، فرماندهان براي آزادسازي سرزمين هاي ايران و استيفاي حقوق ملت و انقلاب، با تكيه بر توانمندي هاي خودي، بر ضد دشمن بعثي نبردهاي بزرگي را انجام دادند كه در پيشينه تاريخي ملت چنين توانمندي هايي كمتر به چشم مي خورد.
جلد اول كتاب تاريخ شفاهي، متن گفت و گوهاي 28 جلسه اي سرلشكر صفوي از تولد تا پايان عمليات بيت المقدس و آزادسازي خرمشهر را شامل مي شود.
اين اثر كه همزمان با چهل سالگي انقلاب اسلامي و در آستانه 13 آبان، روز ملي مبارزه با استكبار جهاني و روز دانش آموز رونمايي شد، دربردارنده بيست و هشت فصل است كه با دوران دانشجويي، سربازي و مبارزه سرلشكر صفوي آغاز مي شود و با پيروزي راهبردي ايران به پايان مي رسد.
جلد اول كتاب «تاريخ شفاهي دكتر صفوي» در 632 صفحه، متن گفت وگوهاي 28 جلسه اي است كه در آن به موضوعاتي همچون زندگي شخصي، فعاليت هاي انقلابي در دانشگاه تبريز، چگونگي آزادسازي سنندج، تشكيل ستاد عمليات جنوب و عمليات هاي موفقيت آميز تا سال 61 از جمله آزادسازي و عوامل موثر بر فتح خرمشهر پرداخته شده است.
اين گفتگوها توسط مرحوم دكتر حسين اردستاني مسئول وقت مركز اسناد و تحقيقات دفاع مقدس انجام‌ شده است.
در آيين رونمايي از اين كتاب كه در حاشيه برگزاري آيين گراميداشت شهداي عمليات آزادسازي سنندج و در تالار خليج فارس موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس برگزار شد، شماري از فرماندهان عالي رتبه نظامي، پيشكسوتان دفاع مقدس و خانواده هاي معظم و معزز شهدا حضور داشتند.
اجتمام*7029*1834