۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۲۶
کد خبر: 83087520
T T
۰ نفر
همايش ملي كرمانشاه فرصت خوبي براي جذب سرمايه گذاران است

كرمانشاه - ايرنا - استاندار كرمانشاه برگزاري همايش ملي كرمانشاه در تهران را فرصت خوبي براي معرفي ظرفيت ها و پتانسيل هاي اقتصادي استان به سرمايه گذاران و بانك ها عنوان كرد و گفت: بايد اين همايش را بخوبي برگزار كنيم تا منجر به سرمايه گذاري شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در چهاردهمين جلسه ستاد جذب سرمايه گذاري استان كه در استانداري كرمانشاه برگزار شد، خواستار معرفي پروژه هاي مهم اقتصادي ، كشاورزي، صنعتي، خدماتي و گردشگري براي جذب سرمايه گذاران شد.
او بر دقيق، مشخص و مختصر بودن معرفي همه ظرفيت هاي اقتصادي استان در اين همايش تاكيد كرد و گفت: از قبل بايد اين ظرفيت ها به مديران عامل بانك ها، سرمايه گذاران توانمند، مديران دستگاه ها ارسال شود تا در همايش منجر به عقد قردادهايي بشود.
بازوند در ادامه بيان داشت: هنوز عده اي در استان اعتقاد دارند دولت بايد توسعه را بوجود آورد، در حالي اين نگاه اصلا جواب نمي دهد چون منابع دولت محدود است و به همه پروژه ها نمي رسد.
وي با اشاره به فعاليت بخش خصوصي در تبريز و پيشرفت و توسعه اين شهر، گفت: اين بخش خصوصي است كه باعث توسعه و پيشرفت اين شهر شده نه دولت.
استاندار كرمانشاه در ادامه بروكراسي اداري، سيستم كار كارشناسي شده، مقررات و قوانين را عامل كندي صدور مجوزها به سرمايه گذاران دانست و گفت: 80 درصد سرمايه گذاري هاي استان انفرادي و خارج از دولت بسته مي شود كه از 20 درصدي كه در دولت بسته مي شود، موفق تر هستند.

** مركز سرمايه گذاري در استان بايد راه اندازي شود
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار كرمانشاه نيز در اين جلسه روند جذب سرمايه گذار در استان را با اين وضعيت بروكراسي اداري بسيار كند و سخت توصيف كرد و خواستار احياي مركز سرمايه گذاري در كرمانشاه شد.
هدايت حاتمي ، مركز سرمايه گذاري را محلي مناسب دانست كه سرمايه گذار با مراجعه به آن، همه كارهاي صدور مجوز و خدمات لازم به او داده مي شود و ديگر لازم نيست، هفته ها و ماه ها به دنبال مجوز بدود و هزينه كند.
او در ادامه خواستار تجهيز الكترونيكي شدن تمام روندهاي كار اداري براي صدور مجوز شد تا فرصت و وقت كمتري از سرمايه گذاران گرفته شود.
همچنين در اين جلسه روند صدور مجوز و پروانه احداث بيمارستان خصوصي «ويانا» شهر كرمانشاه بررسي شد و مقرر شد دانشگاه علوم پزشكي و اداره محيط زيست ظرف 2 هفته مشكلات آن را بررسي كنند.
همچنين در اين جلسه به تله كابين شهر كرمانشاه و جذب سرمايه گذاران بررسي شد و مقرر شد اتاق بازرگاني ظرف 2 هفته آينده سرمايه گذار آن را معرفي كند.
استان كرمانشاه با 2 ميليون نفر جمعيت 14 شهرستان، 31 شهر و 2 هزار 622 روستا دارد.
3209/8066