۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۱۶
کد خبر: 83089153
T T
۰ نفر
رژیم آل خلیفه را از میثاق جهانی حقوق مدنی و سیاسی اخراج كنید

دوحه – ایرنا – به دنبال اقدام رژیم آل خلیفه در محكوم كردن 'علی سلمان' دبیركل جمعیت ملی - اسلامی الوفاق به حبس ابد ، انجمن حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه ای ضمن محكوم كردن این اقدام ، خواستار لغو عضویت رژیم آل خلیفه در میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی ملل متحد شد.

به گزارش یكشنبه شب ایرنا ، در بیانیه این انجمن آمده است : صدور حكم حبس ابد برای رهبر مخالفین بحرینی شیخ علی سلمان و دو تن دیگر از رهبران جمعیت الوفاق شیخ 'حسن سلطان' و 'علی الاسود' ، طرح رژیم برای بستن فضای دمكراسی در بحرین را كامل می كند .
بیانیه می افزاید : رژیم بحرین همچنان به نقض سیستماتیك حقوق بشر ، صدور احكام خودسرانه از جمله اعدام ، لغو تابعیت ، دستگیری، شكنجه ، قتل و آزار و اذیت دینی ادامه می دهد و تاكنون نتوانسته است توصیه های كمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بهبود وضعیت حقوق بشر را جامه عمل بپوشاند.
انجمن حقوق بشر بحرین همچنین سكوت دستگاه قضایی و همدستی آن با رژیم برای نقض حقوق بشر به ویژه اقدام علیه آزادی بیان را به شدت محكوم كرد.
دادگاه بحرین امروز (یكشنبه) با لغو حكم تبرئه صادر شده برای شیخ علی سلمان دبیركل «جمعیت ملی-اسلامی الوفاق» به عنوان بزرگ ‌ترین حزب مخالف رژیم این كشور، او را به حبس ابد محكوم كرد.
دادگاه بحرین همچنین «حسن سلطان» و «علی الاسود» دو نماینده پیشین پارلمان این كشور را نیز به حبس ابد محكوم كرد.
رژیم آل خلیفه این سه تن را به جاسوسی برای قطر در جریان مذاكرات مربوط به حل بحران این كشور در چارچوب راهكار سیاسی متهم كرده است.
بحرین از 14 فوریه 2011 ( 25 بهمن 1390) صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی كار آمدن دولتی منتخب و آزادی زندانیان سیاسی كشورشان هستند.
ناآرامی‌های بحرین تاكنون ده ها كشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت كرده است.
گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سركوب مخالفان محكوم كرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این كشور شده‌اند.
خاورم**1508