۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۴۳
کد خبر: 83090187
T T
۰ نفر
استفاده از ظرفيت نخبگان براي توليد ثروت از محصولات زيست‌ فناوري

تهران - ايرنا -دبير ستاد توسعه زيست فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، بر استفاده از ظرفيت نخبگان دانشگاهي براي ثروت‌زايي محصولات زيست فناوري تاكيد كرد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمي ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، دكتر مصطفي قانعي در بازديد از يكي از شركت هاي دانش بنيان حوزه تحقيقات و توليد مواد بيولوژيك، استفاده از ظرفيت نخبگان دانشگاهي در حوزه زيست فناوري را امري ضروري خواند و گفت:ستاد توسعه زيست فناوري موظف است پاسخگوي بخش اقتصاد دانش بنيان باشد و براي اين امر اعتباراتي در نظر گرفته است.
وي افزود: مباحث اقتصاد دانش بنيان در حوزه زيست فناوري را ستاد زيست فناوري مشخص مي كند، براي اين كار در ابتدا اولويت ها مشخص مي شوند و با در نظر گرفتن اولويت ها امور پيش خواهد رفت.
دبير ستاد توسعه زيست فناوري معاونت علمي يكي از وظايف اصلي اين ستاد را اعلام گزارش شش ماهه از ميزان فروش و نيز صادرات محصولات در حوزه زيست فناوري، همچنين سهم شركت ها از بازار عنوان كرد.
وي در ادامه يكي از اهدافي كه براي ستاد زيست فناوري مصوب شده را به دست آوردن سهم سه درصدي بازار بواسطه محصولات زيست فناوري عنوان كرد و افزود:البته تفاوت ستاد توسعه زيست فناوري معاونت علمي با وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اين است كه ستاد توسعه زيست فناوري، تنها توسعه زيست فناوري را با هدف تحقق اقتصاد دانش بنيان در معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري پيگيري مي كند. وي ادامه داد: بنابراين مباحث مربوط به تحقيقات پايه و ساير موارد، متوليان خود را دارد و موضوع ستاد توسعه زيست فناوري نيست. به عنوان مثال اين كه يك جلبك بتواند به عنوان خوراك مورد استفاده قرار بگيرد، در حوزه زيست فناوري قرار دارد و توسعه آن موضوع فعاليت ستاد است.
قانعي در بخش ديگري از سخنان خود، اظهار كرد: به طور كلي، توسعه موضوعات حوزه زيست فناوري را ستاد حمايت مي كند، اما صنعتي شدن اين موضوعات، بر عهده نهادهايي است كه وام ها و تسهيلاتي را براي توسعه صنعتي اختصاص مي دهند.
علمي ** 1836 **1440
۰ نفر