۱۶ آبان ۱۳۹۷، ۹:۰۳
کد خبر: 83091989
T T
۰ نفر
هرمزگان سوگوار رحلت رسول اكرم (ص) وشهادت كريم اهل بيت (ع) شد

بندرعباس- ايرنا- مردم اقصي نقاط استان هرمزگان همزمان با فرا رسيدن 28 صفر سالروز رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت كريم اهل بيت امام حسن مجتبي (ع) به سوگ نشستند.

به گزارش ايرنا، به همين مناسبت شيفتگان پيام اعظم (ص) و كريم اهل بيت (ع) در شهرهاي مختلف هرمزگان در شب گذشته و امروز چهارشنبه با سياهپوش كردن سر در مساجد، ادارات ، منازل و خيابان ها و با حضور در حسينه ها، تكايا و ديگر اماكن متبركه و امامزاده ها در سوگ نبي رحمت (ص) و امام حسن مجتبي (ع) به سينه زني و عزاداري پرداختند.
آيين سخنراني، مداحي و قرائت قرآن، ادعيه و زيارت ها به ويژه زيارت حضرت محمد مصطفي(ص) از راه دور از ديگر برنامه هايي است كه ديشب و امروز در سراسر استان هرمزگان برگزار شد.
در اين مراسم ها سخنرانان به تبيين شخصيت والاي پيامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبي (ع) پرداختند.
همچنين بسياري از مردم ولايتمدار استان هرمزگان با پهن كردن سفره هاي نذري ارادت و دلدادگي خود را نسبت به ائمه اطهار (ع) نشان دادند.
به مناسبت 28 صفر نيروهاي مسلح مستقر در هرمزگان ( سپاه، ارتش و انتظامي ) نيز روز گذشته به سوگواري و عزاداري پرداختند.
مدير كل اوقاف و امور خيريه هرمزگان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: مراسم سوگواري رحلت پيامبر اكرم (ص) و امام حسن (ع) در بندرعباس با حضور هيات‌هاي عزادار در امامزادگان سيد مظفر، سيد كامل و مسجد شاه محمد تقي طي ديشب و امروز برگزار شد.
حجت الاسلام محمد طاهر گرايلي افزود: مراسم لبيك يا رسول الله نيز ساعت 17 عصر امروز در امامزاده سيد مظفر بندرعباس برگزار مي‌ شود.
پيامبر اكرم حضرت محمد(ص) در 28 صفر سال 11 هجري قمري در مدينه رحلت كرد و امام حسن مجتبي(ع) نيز در چنين روزي در سال 50 هجري قمري در سن 47 سالي با نقشه شوم معاويه به دست همسرشان به شهادت رسيد.
7198/6048