۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۸:۲۱
کد خبر: 83092508
T T
۰ نفر

هرمزگان در سالروز شهادت امام رضا (ع) سياه پوش شد

۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۸:۲۱
کد خبر: 83092508
هرمزگان در سالروز شهادت امام رضا (ع) سياه پوش شد

بندرعباس- ايرنا- استان هرمزگان در سالروز شهادت هشتمين اختر تابناك امامت و ولايت حضرت امام رضا (ع) سياه پوش است و مردم ولايت مدار اين خطه از خليج فارس در غم شهادت اين امام همام به سوگ نشستند.

به گزارش ايرنا، به همين مناسبت مردم اقصي نقاط هرمزگان ضمن آنكه از شب گذشته با برپايي آيين هاي عزاداري و سوگواري در مساجد و تكيه ها، عشق و ارادت خود را به اين امام همام نشان دادند، امروز نيز در قالب دسته هاي عزاداري اشك مات ريختند و بر سر سينه خويش زدند.
آيين هاي عزاداري در رثاي آن امام رئوف در گوشه گوشه استان هرمزگان برپا است و مردم با حضور پرشور در حسينه ها و مساجد به ويژه درامام زاده سيد مظفر(ع) بندرعباس به عزاداري مشغول هستند.
برگزاري آيين هاي نوحه خواني و سينه زني ، پخت و توزيع نذري در شهرها و روستاهاي استان هرمزگان از ديگر برنامه هاي اين روز است.
دلدادگان امام هشتم شيعيان در مناطق مختلف هرمزگان با نصب پارچه نوشته هاي سياه در كوچه ها و خيابان ها و بر سر در منازل و ادارات سالروز شهادت اين امام عزيز را گرامي داشتند.
مراسم هاي عزاداري دو روز پاياني ماه صفر در اقصي نقاط اين استان از شامگاه سه شنبه نيمه آبان ماه مصادف با شب 28 صفر آغاز شده و تا به امروز پنجشنبه 17 آبان ماه همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) ادامه دارد.
امام رضا (ع) در سن 55 سالگي با توطئه هاي مامون در روز آخر ماه صفر سال 203 هجري قمري به شهادت رسيد و مرقد مطهرش در مشهد مقدس، پناهگاه عاشقان اهل بيت(ع) است.
7198/6048