زمان انتظار بیماران در داروخانه مركزی هلال احمر كاهش یافت

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان تداركات پزشكی جمعیت هلال ‌احمر از كاهش زمان انتظار مراجعه كنندگان برای دریافت داروهای خاص در داروخانه مركزی هلال احمر خبر داد و گفت: این كاهش زمان انتظار باعث رضایتمندی مراجعان و بیماران شده است.

علی فرجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: طبق اساسنامه مصوب جمعیت هلال احمر، فعالیت های سازمان تداركات پزشكی مشتمل بر تأمین، تولید و توزیع داروهای شیمیایی و گیاهی، تجهیزات پزشكی راهبردی، مواد اولیه دارویی و همچنین ارائه خدمات شایسته به بیماران و مراجعه كنندگان به داروخانه های جمعیت هلال احمر است.
وی ادامه داد: از آنجایی كه داروخانه های هلال احمر داروهای خاص و حیاتی را در اختیار بیماران قرار می دهند و همچنین به دلیل اخذ تأییدیه بیمه ای ممكن بود زمان انتظار برای دریافت دارو طولانی شود، كارشناسان خبره این سازمان با برنامه ریزی های راهبردی به اجرای طرح تحول خدمات رسانی در داروخانه مركزی هلال احمر پرداختند.
مدیرعامل سازمان تداركات پزشكی جمعیت هلال ‌احمر توضیح داد: در ماه های گذشته مراجعان به داروخانه مركزی در بدو ورود در نوبت پذیرش قرار می گرفتند و پس از طی مراحل و فرآیندهای نسبتاً طولانی و تأیید اینترنتی و نظایر آن داروی خود را دریافت می كردند.
فرجی اضافه كرد: اما با اجرای برنامه تحول خدمات رسانی، هم اكنون بیماران و مراجعه كنندگان به داروخانه های یادشده طبق این برنامه به ترتیب در مرحله نخست به میز خدمت، در مرحله دوم به باجه های پذیرش، در مرحله سوم مراجعه به صندوق و در مرحله چهارم انتظار فراخوان بیمار برای دریافت دارو را انجام می دهند كه طی این فرآیند، متوسط زمان حضور مراجعان در داروخانه مركزی هلال احمر كاهش محسوسی پیدا كرده است.
مدیرعامل سازمان تداركات پزشكی جمعیت هلال ‌احمر همچنین از تقویت نخستین واحد اطلاعات دارویی این سازمان خبر داد و گفت: با راه اندازی این واحد كاربردی هموطنان می توانند با گرفتن شماره 41651-021 اطلاعات دارویی مورد نیاز خود را از كارشناسان خبره هلال احمر دریافت كنند.
وی با بیان اینكه داروخانه های مركزی هلال احمر، مركزی شماره 2 تهرانپارس و جزیره كیش تحت پوشش سازمان تداركات پزشكی هلال احمر مرجع تهیه داروهای خاص هستند، اظهار داشت: این واحد اطلاعات دارویی در فضایی مناسب و با هدف ارایه خدمات دارویی به بیماران خاص مانند بیماران سرطانی، پیوندی و نظایر آن راه اندازی شده است.
مدیرعامل سازمان تداركات پزشكی جمعیت هلال ‌احمر اظهار داشت: همچنین با اختصاص فضایی مناسب (حدود 200 مترمربع) برای دفاتر شركت های بیمه و حضور كارشناسانی از بیمه های تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و سلامت و ایجاد امكانات رفاهی برای بیماران و مراجعان در این بخش، شاهد سرعت تأیید نسخ توسط نمایندگان بیمه ها هستیم.
وی با قدردانی از همكاری بی شائبه وزارت بهداشت و مسئولان سازمان غذا و دارو با این سازمان برای تسهیل در تأمین و واردات به موقع داروهای مورد نیاز مردم و صدور مجوزهای لازم ابراز امیدواری كرد كه این همكاری ها تداوم داشته باشد تا بتوانیم گام های بلندی را در راستای خدمت رسانی به مردم برداریم.
اجتمام*7029*1834