۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۵۵
کد خبر: 83094521
T T
۰ نفر
گردشگران از جشنواره انار و خرماي خاوران جهرم استقبال كردند

شيراز-ايرنا- بخشدار خفر جهرم گفت: گردشگران از نخستين جشنواره انار و خرما كه در بوستان شيخ احمدي در شهر خاوران اين بخش برگزار شد به خوبي استقبال كردند.

عبدالغفور غفوري، شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: برپايي نمايشگاه انار و خرما، آشنايي با محصولات كشاورزي شهرستان جهرم، امكان خريد خرما، انار، رب انار، بادام، پخت نان محلي، آش انار، حلواي خرما، ارايه آثار نقاشي و صنايع دستي، بازديد از مجموعه گلخانه و كارگاه آموزشي پرورش گل و كاكتوس، بازديد از چشمه، قنات و تماشاي بافت تاريخي و خانه‌هاي سنتي و خشتي در كوچه هاي قديمي از جمله برنامه‌هاي اين جشنواره بود.
وي بيان داشت: همچنين شركت‌كنندگان در اين جشنواره كه از ساعت هشت تا 18 روز هجدهم آبان ماه جاري برگزار شد، ضمن بازديد از كاخ ساساني در محور خاوران - سروستان، نخلستان با پياده‌روي در كوچه باغ هاي پاييزي خاوران كه به دليل قرار گرفتن درختان سردسيري و گرمسيري در كنار يكديگر جاذبه‌اي خاص دارد، با طبيعت و تاريخ اين منطقه آشنا شدند.
غفوري ادامه داد: شهرونداني از شيراز، سروستان، فسا، جهرم، اصفهان، بوشهر، ياسوج، اهواز و كرمان، در جشنواره انار و خرما، ميهمان خاوران بودند.
در اين جشنواره كه به همت شوراي اسلامي شهر و شهرداري خاوران و 2 نهاد خصوصي برگزار شد، معاون استاندار فارس و فرماندار ويژه شهرستان جهرم و فرماندار شهرستان سروستان نيز حضور داشتند.
شهرستان جهرم در فاصله 193كيلومتري جنوب شرقي شيراز قرار دارد.
9910 /6118