۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۳۰
کد خبر: 83095161
T T
۰ نفر
تل آویو یگان ویژه ای برای نفوذ دركشورهای عربی ایجادكرده است

تهران- ایرنا-روزنامه فرامنطقه ای 'رای الیوم' نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی یگان جاسوسی ویژه ای برای نفوذ در كشورهای عربی منطقه تشكیل داده كه تاكنون در رسانه ها به فعالیت های این دستگاه اطلاعاتی- جاسوسی پرداخته نشده است.

رای الیوم روز یكشنبه نوشت: شبكه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد كه این یگان جاسوسی با نام 'یگان 504' از فعال ترین دستگاه های اطلاعاتی این رژیم است و با اینكه در سطح دستگاه های جاسوسی رده اول این رژیم یعنی 'موساد' (سازمان اطلاعات و وظایف ویژه در خارج) و 'شاباك' (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) طبقه بندی نمی شود ولی از لحاظ اهمیت در رده آنان قرار دارد.
این رسانه صهیونیستی در ادامه گزارش خود با اشاره به اهمیت و نقش این یگان جاسوسی متشكل از نخبگان اسراییلی در شعبه اطلاعات نظامی، در راهبرد تل آویو ، از ارتباط مستمر افسران این نهاد اطلاعاتی با برخی كشورهای عربی منطقه خبر داد.
در این گزارش آمده است كه ماموران یگان جاسوسی 504 ارتش رژیم صهیونیستی با عنوان''افسر ماموریت ویژه' با اجیر كردن افراد نفوذی در برخی كشورهای عربی به خصوص كشورهای منطقه شام (سوریه - لبنان- اردن و فلسطین اشغالی) سعی دارند اهداف خود را در این كشورها محقق كنند.
بر اساس این گزارش، یگان مذكور كه مسئول به خدمت گرفتن مزدوران و جاسوسان و به كار گماشتن آنها در كشورهای عربی است، بسیار محرمانه است و در ارتش رژیم صهیونیستی كمتر نامی از آن برده شده است و رسانه ها نیز به اندازه دیگر دستگاه های اطلاعاتی اسراییل به آن نپرداخته اند.
یكی از مقامات ارشد در یگان 504 درباره نحوه به خدمت گرفتن افراد برای جاسوسی گفت: تحقیقات درباره افراد 8 ماه به طول می‌انجامد و سپس آنها تحت آموزش قرار می‌گیرند كه آموزش زبان عربی و برخی دوره‌های جاسوسی نزد سازمان اطلاعات داخلی اسرائیل موسوم به شاباك است.
البته فعالیت های این یگان جاسوسی بدون حاشیه هم نبوده است. این یگان و شاباك مدتی در كرانه باختری و نوار غزه با تنش بسیاری مواجه بودند، ‌به گونه‌ای كه از به خدمت گرفتن مزدور و جاسوس در مناطق فعالیت، منع شده بودند.
همچنین زمانی كه رئیس وقت موساد «مائیر داگان» خواستار منحل كردن این یگان و باقی نگهداشتن وظیفه مزدورگیری و جاسوس گیری برعهده موساد شد درگیری بزرگی بین مسئولان آنها در گرفت. با این حال تل آویو تاكید دارد با وجود تمام این تنش‌ها ارتش اسرائیل هیچ‌گاه نخواهد توانست از یگان 504 چشم پوشی كند و این یگان كماكان به فعالیت های خود ادامه خواهد داد.
خاورم*ش.ن*1049
۰ نفر