امير جوان كيا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه ايجاد آرشيو الكترونيكي از ابتداي سال جاري آغاز شده، افزود: آرشيو الكترونيكي اين تعداد برگه سند نشان دهنده فعاليت مناسب اين اداره كل در ثبت الكترونيكي پرونده هاست.
وي ادامه داد: ايجاد آرشيو الكترونيك از طرح هاي مهم و در دست اجراي سازمان ثبت اسناد و املاك به شمار مي رود.
وي اضافه كرد: آرشيو الكترونيكي پرونده هاي ثبتي اقدامي موثر در راستاي تكميل خدمات الكترونيكي است و نقش مهمي در ارتقاي امنيت و حفظ اسناد و سوابق ثبتي دارد.
مديركل ثبت اسناد و املاك آذربايجان غربي با اشاره به اينكه ايجاد آرشيو الكترونيكي ضمن حذف مراجعه هاي فيزيكي به سوابق از گردش پرونده جلوگيري مي كند، بيان كرد: اين امر موجب سرعت، دقت و تسهيل در رسيدگي به درخواست ها مي شود.
جوان كيا اعلام كرد: پرونده هايي كه در حال پيگيري و انجام هرگونه فرآيند ثبتي است، بيش از چندين دهه قدمت دارد و آرشيو الكترونيكي بهترين راه حل براي نگهداري طولاني مدت آنهاست.
وي گفت: مسوولان اهتمام جدي براي اجراي طرح الكترونيكي پرونده هاي ثبتي دارند تا فعاليت ها تسريع شود و ارائه خدمات به بهترين شكل صورت گيرد.
به گزارش ايرنا 225 دفتر اسناد رسمي و 220 دفتر ازدواج و طلاق در آذربايجان غربي فعاليت دارد و به واسطه احراز هويت ديجيتال و الكترونيكي شدن انواع خدمات، جلوي هرگونه سوء استفاده و دستكاري در اسناد گرفته شده و جعل و دخل و تصرف در اسناد نيز به صفر رسيده است.
9918/3072
اروميه- ايرنا- مديركل ثبت اسناد و املاك آذربايجان غربي با اشاره به اينكه 60 ميليون برگ سند در قالب يك ميليون پرونده املاك در اين استان وجود دارد، گفت: 48 ميليون برگه سند از اين تعداد آرشيو الكترونيكي شده كه 80 درصد اسناد را شامل مي شود.