۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۲۱:۳۶
کد خبر: 83097401
T T
۰ نفر
قرارداد مشاركت بانك سپه در آزادراه مراغه-هشترود امضا مي شود

مراغه - ايرنا - نماينده مردم هشترود و چاراويماق در مجلس شوراي اسلامي گفت: بانك مركزي با مشاركت بانك سپه در ساخت آزادراه مراغه - هشترود موافقت كرده و قرارداد آن به زودي امضا مي شود.

به گزارش ايرنا، سيدحمزه اميني روز دوشنبه در جريان بازديد معاون پارلماني رييس جمهوري از عمليات ساخت اين آزادراه اظهار داشت: ميزان مشاركت اين بانك 20 درصد كل طرح بوده و سهم دولت 60 و سهم قرارگاه خاتم الانبيا نيز 20 درصد است.
وي به مشكلات پيش روي اين طرح ملي اشاره كرد و گفت: نبود اعتبار مانع از پيشرفت اين طرح طبق برنامه زمان بندي شده كه اميدواريم با ورود بانك سپه ، بخشي از اين مشكلات رفع شود.
وي تملك اراضي واقع در مسير اين طرح را از ديگر مشكلات اجراي آن عنوان كرد و از نماينده دولت خواست تا با تزريق اعتبار، موانع اجراي آزادراه مراغه - هشترود را برطرف سازد.
در اين ديدار تعدادي از صاحبان اراضي واقع در قطعه پنج آزادراه هشترود - مراغه از بلاتكليفي و پرداخت نشدن مبالغ اراضي شان ابراز نارضايتي كردند.
در قطعه پنج آزاد راه هشترود به مراغه 57 ملك و زمين زراعي به ارزش 2.5 ميليارد تومان خريداري شده است.
كلنگ‌ زني اجراي قطعه پنج آزادراه هشترود - مراغه به طول 6 كيلومتر نيمه شعبان امسال انجام شد اما به خاطر نبود اعتبارات لازم، اجراي طرح راكد مانده بود.
آزادراه هشترود به مراغه به طول 92 كيلومتر، 32 دهنه پل بزرگتر از هشت متر و 104 دهنه پل كوچكتر از هشت متر دارد و با چهار خط عبوري به عرض 28.6 متر، سرعت رفت و آمد متوسط 120 متر در ساعت در دست اجراست و هزار ميليارد تومان اعتبار براي اجراي آن پيش‌ بيني شده است.
عمليات اين طرح شامل 14 ميليون و 600 هزار ميليون متر مكعب خاكبرداري، 6 ميليون و 700 هزار مترمكعب عمليات خاكريزي، 750 متر مكعب زيرساخت و 750 هزار تن آسفالت‌ريزي است.
محور فعلي مراغه – هشترود به طول 101 كيلومتر بوده كه با پيچ‌ هاي خطرناك از دو شهر خداجو و نظركهريزي مي‌ گذرد و با آنكه بيشتر ترانزيت شهرهاي جنوب استان ‌هاي آذربايجان‌ شرقي، آذربايجان ‌غربي و شمال كردستان از اين مسير است، اين جاده از غير استانداردترين جاده‌هاي كشور محسوب مي ‌شود.
3077/7486