۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۱۴
کد خبر: 83097962
T T
۰ نفر
غيرمتخصصان بر اساس آزمون و خطا جراحي پلاستيك انجام مي دهند

تهران- ايرنا- دبير علمي دومين همايش بين‌المللي جراحان پلاستيك و زيبايي، با اشاره به آمار بالاي عوارض جراحي‌هاي پلاستيك و زيبايي در كشور به دليل ورود افراد غيرمتخصص به اين حوزه گفت: افراد بدون صلاحيت در حوزه جراحي زيبايي، به صورت غيرقانوني و بر اساس آزمون و خطا جراحي انجام مي‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ايرنا سيد نجات حسيني روز سه شنبه در افتتاحيه دومين همايش بين‌المللي بزرگان جراحان پلاستيك و زيبايي افزود: جراحي پلاستيك روز به روز در حال پيشرفت است و دستگاه‌هاي جديدي در اين زمينه وارد بازار مي شود؛ البته برخي تصور مي‌كنند پيشرفت جراحي پلاستيك تنها در نتيجه استفاده از دستگاه‌هاي به روز است در حالي كه اين چنين نيست.
وي با بيان اينكه زماني مي‌توانيم به نتيجه عمل زيبايي موفق و درخشان دست يابيم كه جراح توانايي و دانش خوبي در اين زمينه داشته باشد،‌ گفت: گاهي برخي افراد به دليل عدم توانايي لازم روش‌هايي را در اعمال زيبايي به كار مي برند كه عوارض خطرناكي را به همراه دارد و دردسر بيمار را سبب مي‌شود.
دبير علمي همايش جراحان پلاستيك و زيبايي با اشاره به اينكه در اين همايش راه‌هاي پيشگيري از عوارض در جراحي‌هاي زيبايي مورد بحث و گفت‌وگو قرار مي‌گيرد، ادامه داد: در ايران افرادي غير از فوق تخصص جراحي پلاستيك و زيبايي به اين حوزه ورود كرده اند كه كار غيرقانوني انجام مي‌دهند و سبب گرفتاري مردم شده‌اند.
حسيني تصريح كرد: اين افراد دروس مربوطه را در دانشگاه ها نگذرانده اند و فقط گاهي گذرا مطالعات اجمالي در زمينه جراحي زيبايي دارند و جراحي‌ را بر اساس آزمون و خطا انجام مي‌دهند؛ در حالي كه جراح زيبايي سه سال وقت خود را به صورت كامل به مطالعات هزاران صفحه كتاب اختصاص داده و تكنيك‌هاي درست جراحي را براي پيشگيري از عوارض فراگرفته است.
اين استاد دانشگاه علوم پزشكي زنجان با بيان اينكه در ايران عوارض زيبايي به اين علت زياد است،‌ گفت: طي دو سال گذشته سازمان نظام پزشكي و وزارت بهداشت اقداماتي در اين زمينه انجام داده اند ولي هنوز شاهد تخلفات در اين حوزه هستيم.
وي تأكيد كرد: فقر فرهنگي برخي افراد سبب شده كه افراد غيرحرفه‌اي به حوزه زيبايي ورود يابند و با تبليغ هزينه كمتر دست به اعمال جراحي بزنند كه متأسفانه بسياري از مردم تنها از طريق معرفي ديگران با فرد غيرحرفه‌اي آشنا مي شوند و انجام جراحي خود را به آن واگذار مي‌كنند.
دبير علمي همايش جراحان پلاستيك و زيبايي خاطرنشان كرد: برگزاري همايش جراحان پلاستيك و زيبايي زمينه ارتقاي دانش جراحان پلاستيك را فراهم مي كند و در كنار آن بايد فرهنگسازي‌هاي لازم براي اينكه مردم بدانند براي جراحي پلاستيك بايد به چه كساني مراجعه كنند، انجام شود.
همايش بين المللي جراحان پلاستيك و زيبايي از امروز سه شنبه تا فردا در هتل اسپيناس در حال برگزاري است.
اجتمام*9022*1834