۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۱۲
کد خبر: 83098499
T T
۰ نفر
80 نفر از بیماران كلیوی در زنجان كمتر از 12 سال دارند

زنجان - ایرنا - مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی استان زنجان گفت: هم اكنون از مجموع بیماران دارای پرونده در این انجمن یكهزار و 400 بیمار با پیوند كلیه و مراقبت، از چرخه دیالیز خارج شده اند و 80 نفر نیز زیر 12 سال قرار دارند كه با مشقت هایی مواجهه هستند.

به گزارش ایرنا، محمد رضا طهماسبی روز سه شنبه به مناسبت هفته بیماران كلیوی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر این اساس از سال 70 و با اخذ مجوز از انجمن حمایت از بیماران كلیوی ایران، انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی در زنجان راه اندازی شد كه تاكنون برای یك هزار و 800 بیمار در این انجمن تشكیل شده است.
وی اظهار داشت: این انجمن تلاش دارد تا 100 درصد خدمات درمانی مورد نیاز بیماران تحت پوشش را به آنها ارائه كند، تا در تهیه اقلام دارویی كه هم اكنون با افزایش قیمت مواجه شده مشكلی وجود نداشته باشند.
طهماسبی با بیان اینكه زندگی صنعتی و الگوی غذایی نامناسب و كم تحركی موجب زمینه سازی بیماری دیابت، فشار خون و بیماری های كلیوی شده است ادامه داد: برای ارائه خدمات بهینه به گروه های هدف راه اندازی بخش های دیالیز و دفاتر انجمن كلیوی شهرستانها مورد توجه قرار گرفت.
وی بیان كرد: با برنامه ریزی انجام شده مجهزترین و پیشرفته ترین بخش دیالیز شمالغرب كشور مطابق با استانداردهای روز دنیا، طی هفته بیماران كلیوی در زنجان به بهره برداری می رسد.
طهماسبی افزود: طبق برنامه ریزی ها در بخش دیالیز روزانه در سه شیفت 90 بیمار دیالیزی بصورت رایگان پذیرش خواهد شد كه تحولی مهم در این بخش محسوب می شود.
وی بیان كرد: این بخش با 30 تخت، ظرفیت پذیرش حدود 200 بیمار را دارد و طبق برنامه ریزی ها 180 بیمار دیالیزی بستری در بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان به تدریج به این بخش انتقال خواهند یافت.
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی استان زنجان ادامه داد: روزانه 15 بیمار دیالیزی در این بخش پذیرش و تحت مداوا قرار می گیرند كه بتدریج این تعداد طی ماه های آینده افزایش می یابد.
طهماسبی افزود: هم اكنون خوابگاه این انجمن نیز توسط یك خیر به تعداد 13 سوئیت در حال احداث است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
وی خاطرنشان كرد: یكی از برنامه های مهم این انجمن در سال آینده تكمیل و تجهیز كلینیك و درمانگاه های تخصصی است كه با بهره برداری از آنها نیازهای ضروری بیماران كلیوی زنجان برطرف خواهد شد.
به گزارش ایرنا، انجمن خیریه بیماران كلیوی استان زنجان از سال 63 با پوشش پنج بیمار دیالیزی فعالیت خود را آغاز كرد و هم اكنون 20 هزار خیر در استان زنجان بصورت افتخاری با این انجمن همكاری می كنند.
هفته بیماران كلیوی از 23 آبان در كشور آغاز می شود.
9646/6085