۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۱۴
کد خبر: 83099423
T T
۰ نفر
سه فروند شناور حامل سوخت قاچاق در خوزستان توقيف شدند

اهواز-ايرنا- جانشين مرزباني استان خوزستان گفت: سه فروند شناور حامل بيش از سه هزار ليتر سوخت قاچاق در آب هاي خوزستان توقيف شدند.

به گزارش چهارشنبه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني مرزباني ، سرهنگ ' نادر سهيلي' روز چهارشنبه بيان كرد: در راستاي طرح تشديد كنترل نوار مرزي و جلوگيري از ورود و خروج هرگونه قاچاق، ماموران پايگاه درياباني آبادان در هفته جاري موفق شدند سه فروند شناور صيادي حامل سوخت قاچاق را در آبراه بين المللي اروند و دهانه بهمنشير متوقف كنند.
جانشين مرزباني استان خوزستان گفت: ماموران در بازرسي از شناورهاي توقيف شده سه هزار و 600 ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوييل كه در مخازن جاساز شناور بارگيري شده بود كشف كردند.
وي در ادامه با اشاره به دستگيري سه متهم در اين رابطه افزود: محموله كشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تكميل پرونده مقدماتي تحويل مراجع قضايي شدند.

** ضبط 336 راس گوسفند قاچاق درمرز دشت آزادگان
فرمانده مرزباني خوزستان بيان كرد: 336 راس گوسفند قاچاق هم در مرز دشت آزادگان ضبط شد.
سردار ' عبدالله نظرپور' با اشاره به اينكه ارزش ريالي اين تعداد دام سه ميليارد ريال ارزيابي شده است گفت: در اين عمليات 2 قاچاقچي دام دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.
فرمانده مرزباني استان افزود: قاچاق دام از كشورهاي ديگر پيامدهاي زيانبار اقتصادي و احتمال انتقال بيماري‌هاي مشترك ميان انسان و دام را به همراه دارد.

**جلوگيري از خروج چهار هزار ليتر سوخت قاچاق توسط دريابانان ماهشهر
سرهنگ ' نادر سهيلي'اظهار داشت: در راستاي طرح تشديد كنترل نوار مرزي و جلوگيري از ورود و خروج هرگونه قاچاق، ماموران پايگاه درياباني ماهشهر روز گذشته موفق شدند يك فروند شناور صيادي حامل سوخت قاچاق را در سواحل ماهشهر متوقف كنند.
جانشين مرزباني استان خوزستان گفت: ماموران ما پس از شناسايي محل تبادل سوخت قاچاق به محل اعزام شده و يك فروند شناور حامل سوخت قاچاق را متوقف كه در بازرسي از آن 4 هزار ليتر سوخت از نوع گازوييل را كشف كردند.
وي با اشاره به دستگيري 2 متهم در اين رابطه افزود: محموله كشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تكميل پرونده مقدماتي تحويل مراجع قضايي شدند.
جانشين فرمانده مرزباني استان همچنين گفت: ماموران درياباني آبادان روز گذشته حين گشت زني در آبراه اروند و دهانه بهمنشير به سه فروند شناور صيادي كه قصد خروج از آبهاي ساحلي كشورمان را داشتند مظنون شده و آن را توقيف كردند.
سرهنگ 'نادر سهيلي' ادامه داد: چهار تن و سيصد كيلوگرم ماهي صيد شده غيرمجاز در اين شناور كشف و ضبط شد.
وي با اشاره به دستگيري 6 نفر در اين ماموريت بيان كرد: كارشناسان ارزش ريالي اين محموله را بالغ بر 800 ميليون ريال برآورد كردند.
فرمانده هنگ مرزي دشت آزادگان هم گفت: يك كاميون باري كه قصد خروج از كشور را داشت با چهار تن سيب زميني قاچاق در پايانه مرزي چذابه توقيف شد.
سرهنگ 'جهانگير اميري' با اشاره به اينكه 2 متهم در اين عمليات دستگير شدند افزود: كارشناسان ارزش اين محموله را 200 ميليون ريال برآورد كردند كه پس از تشكيل پرونده اوليه به همراه متهمان جهت سير مراحل قانوني به مراجع ذيصلاح تحويل داده شدند.
فرمانده پايگاه درياباني ماهشهر هم اظهار داشت: ماموران درياباني ماهشهر حين گشت زني در آبهاي شمالي خليج فارس به 2 فروند شناور صيادي كه قصد خروج از آبهاي ساحلي كشورمان را داشتند مظنون شده و آن را توقيف كردند.
سرهنگ 'ايرج زكوي' بيان كرد: ماموران در بازرسي از شناورهاي توقيف شده مقدار 2تن و پانصد كيلوگرم ماهي مخلوط كه بدون مجوز قانوني صيد شده بود كشف كردند.

**كشف محموله 10 هزار ليتري سوخت قاچاق توسط دريابانان ماهشهر
فرمانده مرزباني استان خوزستان از كشف بيش از 10 هزار ليتر سوخت قاچاق در آبهاي ساحلي ماهشهر خبر داد.
سردار ' عبداله نظرپور' بيان كرد: در راستاي طرح تشديد كنترل نوار مرزي و جلوگيري از ورود و خروج هرگونه قاچاق، ماموران پايگاه درياباني ماهشهر در منطقه 'خور دورق' يك فروند شناور صيادي حامل سوخت قاچاق را ضبط كردند.
وي افزود: دراين شناور 10 هزار و ششصد ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل كشف شد.
7158/6064