۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۰:۲۹
کد خبر: 83100211
T T
۰ نفر

مقاومت،معادلات اشغالگران صهیونیست را بهم ریخت

۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۰:۲۹
کد خبر: 83100211
مقاومت،معادلات اشغالگران صهیونیست را بهم ریخت

تهران- ایرنا-پاسخ كوبنده مقاومت فلسطین به آتش افروزی صهیونیست هادر غزه و ارزیابی غلط آنها از قدرت بازدارندگی حماس و دیگر گروه های فلسطینی،معادلات رژیم اشغالگر را به هم ریخت و جنگ افروزان تل آویو را به اعتراف برای پذیرش شكست واداشت و وزیر جنگ این رژیم را در پی ناكامی در نبرد ناگزیر به استعفا كرد.

استعفای آویگدور لیبرمن به عنوان چهره شاخص و نماد افراطی گری و جنگ افروزی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و كشتار مردم تحت محاصره غزه به همراه زمزمه كناره گیری وزیر مهاجرت كابینه نتانیاهو اینك پرسش هایی را درباره علل كناره گیری افراد یادشده از كابینه بنیامین نتانیاهو مطرح ساخته است.
تحلیلگران و رسانه های خبری عوامل مختلفی را درباره استعفای لیبرمن رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» و درخواست وی برای برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی مطرح كرده اند.
رادیو بین المللی فرانسه روز چهارشنبه در گزارشی به اختلاف های شدید داخلی در كابینه رژیم صهیونیستی اشاره كرد و افزود:علت اصلی استعفای لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل ریشه در این موارد دارد.
لیبرمن در حالی از سمت خود كناره گیری كرد كه اختلاف میان او و نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در روزهای گذشته بر سر اعلام آتش‌بس با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نوار غزه به اوج خود رسیده بود.
نتانیاهو ساعتی پیش از اعلام استعفای وزیر جنگ كابینه اش در واكنش به انتقادها، از تصمیم خود برای پذیرش آتش‌بس با میانجی‌گری مصر در نوار غزه دفاع كرد.
وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی كه به داشتن گرایش افراطی ملی گرایی شهرت دارد، معتقد است كه نتانیاهو با برقراری آتش بس با حماس، آرامش كوتاه مدت را به بهای صدمات جبران ناپذیر به امنیت ملی در دراز مدت خریده است.
لیبرمن همچنین تصمیم دولت نتانیاهو درباره اجازه انتقال دلارهای قطری به نوار غزه را به شدت مورد انتقاد قرار داد و یادآور شد كه این پول ها به پرداخت حقوق كاركنان و اعضای جنبش حماس اختصاص داشته است.
بر اساس این گزارش، تنش میان لیبرمن و شخص نتانیاهو به جایی رسیده كه وی به كناره گیری از مقام خود اكتفا نكرد و خواهان برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی در سرزمین های اشغالی شد. این پیشنهاد در حالی مطرح می شود كه تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی نوامبر سال آینده میلادی(آبان 98) تعیین شده است.
پایگاه خبری روسیاالیوم نیز درباره استعفای لیبرمن نوشت كه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیشتر، از برگزاری جلسه فوق‌العاده در حزب
اسرائیل خانه‌ ما خبر داده بود.
این اقدام لیبرمن ابهام های زیادی را درباره دلیل استعفا به وجود آورده است. منابع صهیونیست گزارش دادند كه لیبرمن مخالف برقراری آتش‌بس با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بود.
شبكه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی به ‌نقل ‌از یك وزیر ارشد كابینه صهیونیستی گزارش كرد كه یك هفته‌ است كه لیبرمن با نتانیاهو‌ درباره شیوه تعامل با نوار غزه اختلاف نظر دارد.
به‌ گفته این وزیر صهیونیست كه نامش ذكر نشده است، لیبرمن از میان گزینه‌های موجود پایان حیات سیاسی خود را انتخاب كرده است.
در همین حال كانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد كه نتانیاهو گفته است كه چنانچه لیبرمن استعفا كند، كنیست (پارلمان) را در اسرع وقت منحل و طی ماه های آینده انتخابات تازه برگزار خواهد كرد.
نتانیاهو هم گفت كه به دلیل ملاحظات امنیتی نمی تواند توضیحی درباره دلایل آتش بس با غزه ارائه كند.
كانال 20 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز استعفای لیبرمن را دستاوردی بزرگ برای جنبش حماس دانست.
از سوی دیگر جنبش حماس در واكنش به استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی این تحول را یك 'پیروزی سیاسی' برای جبهه مقاومت عنوان كرد.
حماس كه كنترل نوار غزه را در دست دارد به همراه دیگر گروه های فلسطینی اعلام كرد تا زمانی كه «دشمن صهیونیستی به آتش بس پایبند باشد به این توافقنامه عمل خواهد كرد.»
گروههای مقاومت فلسطین همچنین اعلام كردند كه استعفای وزیر جنگ رژیم اشغالگر صهیونیستی اذعان به شكست و ناتوانی این رژیم در رویارویی با مقاومت فلسطین است.
سامی ابوزهری از رهبران جنبش حماس به شبكه المیادین گفت كه استعفای لیبرمن اذعان به شكست و ناتوانی رژیم صهیونیستی در رویارویی با مقاومت فلسطین است.
وی افزود: غزه با پایداری خود موفق شد زمین لرزه ای سیاسی در عرصه داخلی اشغالگران ایجاد كند.
جنبش حماس پیشتر تاكید كرده بود كه پایان درگیری های جاری بین مقاومت و رژیم اسرائیل منوط به بركناری لیبرمن وزیر جنگ این رژیم است.
«داوود شهاب» از مسئولان ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین گفت:استعفای لیبرمن اذعان اسرائیل به شكست و از عواقب این شكست بود.
وی افزود: تمامی اقدام های رژیم اشغالگر دربرابر صبر و استقامت مردم غزه به شكست انجامید و این شكست سیاسی عواقب زیادی برای این رژیم خواهد داشت.
«محمد كناعنه» عضودفتر سیاسی جنبش «ابناء البلد» نیز گفت كه مرحله آینده باید بر روی پیروزی های اخیر غزه بنا نهاده شود.
«ابومجاهد» سخنگوی اطلاع رسانی كمیته های مقاومت فلسطین نیز استعفای لیبرمن را پیروزی ویژه ای برای مقاومت بعد از شكست امنیتی و نظامی رژیم اسرائیل در غزه توصیف كرد.
به نظر می رسد كه صهیونیست ها این بار، دست برتر گروه های مقاومت فلسطینی را در صحنه نبرد و رویارویی با جنگ افروزی های خود علیه غزه احساس كرده و از این رو به فكر رهایی از این باتلاق خودساخته برآمده اند.
نیروهای مقاومت با استفاده از توانمندی های موشكی و خمپاره ای مراكز صهیونیستی و شهرك های صهیونیست نشین در مرز غره با فلسطین اشغالی را به طور گسترده هدف حملات خود قرار دادند تا جایی كه مقام های ارشد نظامی این رژیم در باره قدرت نیروهای مقاومت و ناكامی و شكست تل آویو در رویارویی با آنها، لب به اعتراف گشودند.
«اویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه شب اعتراف كرد كه امروز 300 راكت از نوار غزه به اسرائیل شلیك شده است.
به گزارش شبكه تلویزیونی الجزیره، مقام های صهیونیست با اذعان به ناكارآمدی سامانه گنبد آهنین اعلام كردند كه این سامانه تنها موفق به رهگیری 60 فروند از مجموع 300 راكت شده است.
اعتراف به ناكارآمدی این سامانه دفاعی در حالی است كه رژیم تل آویو همواره مدعی بود كه گنبد آهنین قادر است تمامی اجسام پرنده را در آسمان رهگیری و نابود كند.
برخی رسانه های عربی نیز گزارش دادند كه این تعداد راكت تنها ظرف 40 دقیقه از نوار غزه به سرزمین های اشغالی شلیك شده است.
از سوی دیگر، یك مسئول جنبش جهاد اسلامی فلسطین كه خواست نامش ذكر نشود، اعلام كرد كه ما به دنبال تنش آفرینی در نوار غزه نیستیم و اسرائیل باید به آتش بس متعهد بماند.
منابع فلسطینی همچنین گزارش دادند كه رایزنی میان مقام های مصری و «نیكولای ملادینف» فرستاده ویژه روند صلح سازمان ملل متحد با فلسطینی ها و مقام های صهیونیست برای آرام شدن اوضاع در نوار غزه ادامه دارد.
اقدام تلافی جویانه گروه های مقاومت در شلیك راكت های بی شمار و بی سابقه به سرزمین های اشغالی كه برد آن به 96 كیلومتر رسیده است،موجب تشكیل جلسه فوری كابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو نخست وزیر، لیبرمن وزیر جنگ، رئیس ستاد مشترك ارتش تل آویو و شماری از مسئولان بلندپایه نظامی و امنیتی تل آویو شد.
همچنین شلیك راكت به سرزمین های اشغالی، شهرك نشینان صهیونیست را راهی پناهگاه و به تعبیر رسانه های صهیونیستی، مراكز امن كرد.
در پی ناآرامی های غزه ارتش رژیم صهیونیستی به حالت آماده باش كامل درآمد و نتانیاهو سفر خود به پاریس را لغو كرد و هواپیماهایی كه قصد ورود به فرودگاه بن گوریون در فلسطین اشغالی را داشتند، ناگزیر مسیر خود را تغییر دادند.
دورتازه تنش بین غزه و رژیم صهیونیستی پس از آن آغاز شد كه یك یگان عملیاتی ویژه اسرائیل یكشنبه شب با ورود مخفیانه به خان یونس در شرق باریكه غزه، هفت عضو شاخه نظامی حماس از جمله «نور محمد بركه» از فرماندهان گردان های «عزالدین القسام» را به شهادت رساند.
در این حمله یك افسر بلندپایه ارتش اسرائیل كشته و یك افسر دیگر زخمی شد.
به دنبال این اقدام رژیم صهیونیستی، گروه های مقاومت فلسطین ده ها راكت به سمت مناطق صهیونیست نشین شلیك كردند.
یكی از ویژگی های تنش اخیر، قدرت نمایی توان موشكی گروه های مقاومت در غزه بود كه همین مساله توان بازدارندگی آن در جلوگیری از طولانی شدن جنگ و ضربات اسرائیل به این منطقه را بالا برده است.
ارتش رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام كرد كه طی 24 ساعت گذشته 460 فروند موشك از غزه به سوی سرزمین های اشغالی پرتاپ شده است.
ارتش رژیم صهیونیستی افزود:تاكنون 460 فروند موشك به مناطق اشغالی پرتاپ شده كه 100 فروند موشك توسط سامانه ضد موشكی گنبد آهنین منهدم شده است.
شبد**1480**1010
۰ نفر