۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۷:۲۰
کد خبر: 83100246
T T
۰ نفر
ژاپن از كره جنوبی به سازمان تجارت جهانی شكایت كرد

پكن- ایرنا- ژاپن می گوید به دلیل كمك های مالی غیرقانونی كه كره جنوبی در اختیار شركت های كشتی سازی این كشور قرار می دهد، علیه كره به سازمان تجارت جهانی شكایت كرده است.

به گزارش ایرنا روزنامه ژاپن تایمز روز پنجشنبه گزارش كرد این كشور در شكایت خود آورده است كه كره جنوبی به اشكال غیرقانونی كمك های مالی را در اختیار این شركت ها قرار داده است.
در شكایت دولت ژاپن علیه كره جنوبی به سازمان تجارت جهانی آمده است كه این كشور كمك های خود را در اختیار شركت های مذكور، كارخانه های سازنده نفتكش و كشتی های حامل گاز طبیعی مایع ( ال ان جی ) قرار می دهد و در زمینه های مختلف از تحقیقات ذی ربط گرفته تا تولید این كشتی ها به آنها كمك می كند.
گزارش ادامه می دهد چنین كمك هایی به انواع مختلف و به طرق غیرمجاز دراختیار شركت های كشتی سازی قرار می گیرد و باعث می شود تا آنها از توان رقابتی بالایی در دریاها به نسبت دیگر شركت ها برخوردار شوند.
ژاپن می افزاید كره جنوبی نه تنها به شركت های خود بلكه به شركت های كشورهای دیگر و مشتریان نیز كمك ها و حمایت های خرید و فروش می دهد تا معاملات بین آنها انجام شود و به این شكل شبكه فروش های شبیه سازی بوجود می آورد.
گزارش ژاپن حكایت از آن دارد كه كره جنوبی وام ها و حمایت های مالی را از سال 2007 میلادی به این طرف در اختیار شركت های ذی ربط از جمله شركت كشتی سازی و مهندسی دریایی دوو قرار داده است.
شركت های كشتی سازی كره جنوبی برای بالا بردن توان رقابتی خود بخصوص دربرابر چین در یك دهه گذشته زیرساخت های خود را به گفته ژاپن با همین كمك ها بازسازی كرده اند.
كره جنوبی به مدت 2 ماه فرصت دارد تا به این شكایت رسیدگی و آن را حل و فصل كند در غیراین صورت یك كمیته ویژه سازمان تجارت جهانی مسوول قضاوت درباره آن خواهد بود.
آساق**231**1904**