۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۹:۵۴
کد خبر: 83100410
T T
۰ نفر
زمان امام حسن عسكري(ع) اوج خفقان وشبهات بود

قم- ايرنا- معاون فرهنگي و تبليغي مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران گفت: زمان امام حسن عسكري(ع) اوج جريان خفقان ، حصر و شبهات بود و ارتباط با شيعيان به طور مخفيانه و كاملا با اشراف حضرت نسبت به امت صورت مي گرفت.

معصومه ظهيري روز پنجشنبه در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسكري(ع) در گفت و گو با ايرنا، افزود: با وجود فشارهايي كه حكام زمان برآن حضرت داشتند، ايشان تلاش مي كردند با فرهنگ سازي پيام هاي آل محمد(ص) را به مخاطبان برسانند.
وي ادامه داد: شرايط دو امام هادي(ع) و عسكري(ع) ويژه بود و در حصر به سر مي بردند، به همين دليل معروف به عسكريين هستند.
وي با اشاره به اينكه يكي از مهمترين كارهاي حضرت امام حسن عسكري(ع) كار فرهنگي بود، ادامه داد: ايشان ضمن مقابله با شبهات با وجود فشارهاي حكام جور، تلاش مي كردند كار فرهنگي را از طريق پاسخ به سئوالات انجام دهند.
ظهيري اظهار داشت: مهمترين ويژگي حضرت امام حسن عسكري (ع) اين بود كه نسل آخرين جانشين و وصي از اوصياي پيامبر(ص) از ايشان است و به دليل اين كه شرايط به دنيا آمدن امام زمان(عج) طوري بود كه هر لحظه احتمال اين مي رفت كه جان حضرت در معرض خطر قرار گيرد، لذا تولد ايشان مخفي بوده و توسط امام حسن عسكري(ع) اعلام شد.
امام حسن عسكري(ع) در روز هشتم ربيع الثاني سال 232 هجري قمري در شهر مدينه ديده به جهان گشود و در كودكي از پدر بزرگوارش امام هادي(ع) دهمين پيشواي شيعيان سيره پيامبراكرم (ص) و ائمه معصومين(ع) را فراگرفت و در چنين محيط معنوي، ايشان رشد و پرورش يافت و به مقام امامت رسيد.
سرانجام آن حضرت در روز هشتم ربيع الاول سال 260 هجري قمري با زهر معتمد عباسي به شهادت رسيد؛ مزار مطهر اين امام همام در سامرا كنار مرقد مطهر پدرش امام هادي(ع) واقع شده است.
/2085/ 6133/