۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۱۸
کد خبر: 83100680
T T
۰ نفر
یك سوم آوارگان سوری بازگشته به كشورشان بیمار هستند

دمشق- ایرنا- مركز مصالحه و آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم لاذقیه اعلام كرد كه یك سوم آوارگان سوری كه از كشورهای اردن و لبنان به میهن خودشان بازگشتند، بیمار هستند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، این مركز در بیانیه ای اعلام كرد كه این افراد به محض عبور از مرز و ورود به خاك سوریه مورد درمان فوری قرار گرفتند.
وی افزود:كمك ها و خدمات بهداشتی به 30 درصد از آوارگان سوری كه از اردن و لبنان به كشور خود بازگشتند در معابر مرزی و پست های ایست و بازرسی ارائه شده است.
در ادامه بیانیه مركز مصالحه و آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم لاذقیه آمده است بازگشت آوارگان سوریه از لبنان و اردن بر اساس انتظار و با یك روند ثابت در حال انجام بوده و بازگشایی گذرگاه نصیب در مرز با اردن، از عوامل مهم افزایش بازگشت آوارگان سوری به كشورشان است.
مسئولان لبنانی موافقت كردند كه تا پایان سال میلادی جاری، 200 هزار آواره سوری به كشورشان بازگردند.
حدود هفت میلیون سوری به دنبال بحران حدود هشت ساله در این كشور، به كشورهای خارجی عزیمت كردند كه از این تعداد یك و نیم میلیون نفر در لبنان حضور دارند.
تركیه، لبنان و اردن میزبان بیشترین تعداد آوارگان هستند.
بیش از یك و نیم میلیون سوری آواره به مناطق زندگی خود بازگشتند كه بیش از 260 هزار نفر آنها از لبنان و اردن وارد شدند.
با بهبود اوضاع امنیتی در سوریه و افزایش هماهنگی ها بین بیروت و دمشق، در ماه های اخیر روند بازگشت آوارگان سوری به كشورشان افزایش یافته است.
دولت سوریه هم اعلام كرده كه آماده بازگشت آوارگان به كشور است و هیچ تهدیدی از جمله برخوردهای امنیتی و قضائی علیه آنها وجود ندارد.
خاورم**8005 **1600