۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۱۷
کد خبر: 83101603
T T
۰ نفر

بیش از 600 نفر در آتش سوزی كالیفرنیا مفقود شدند

۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۱۷
کد خبر: 83101603
بیش از 600 نفر در آتش سوزی كالیفرنیا مفقود شدند

تهران- ایرنا- براساس آخرین اخبار ، قربانیان آتش سوزی مرگبار آمریكا به 63 تن رسیده و تا كنون 631 نفر بر اثر این حادثه ناپدید شده‌اند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، مرگبارترین و ویران كننده ترین آتش سوزی تاریخ آمریكا از پنجشنبه هفته گذشته در ایالت كالیفرنیا به وقوع پیوسته و دولت این كشور نیز نتوانسته تا كنون گسترش آتش سوزی را كنترل كند.
با ادامه آتش سوزی مرگبار كالیفرنیا موسوم به «كمپ فایر» شمار قربانیان و افراد ناپدید شده این حادثه هر روز در حال افزایش و تا كنون كشته شدن تعداد 63 نفر و ناپدید شدن 631 تن به ثبت رسیده است.
بیشتر قربانیان آتش‌سوزی بزرگ كالیفرنیا از شهر پارادایس در شمال این ایالت بوده‌اند چرا كه تمامی خانه‌های این شهر در آتش سوخته و همه ساكنان آن بی‌خانمان شده‌اند.
به گفته سازمان جنگلداری و آتش نشانی كالیفرنیا، تنها چند ساعت بعد از آغاز آتش سوزی كمپ فایر تعداد 12 هزار خانه مسكونی ایالت كالیفرنیا در آتش سوختند.
با كشیده شدن آتش به سمت جنوب كالیفرنیا بیش از 9 هزار آتش‌نشان همچنان در حال مبارزه با حریق هستند. سازمان جنگلداری ایالت كالیفرنیا می‌گوید كه 40 درصد آتش‌سوزی تا كنون كنترل شده است.
در جریان این آتش‌سوزی مهیب تا كنون نزدیك به 250 هزار نفر از شهروندان مجبور به ترك خانه‌های خود شده و برخی از آنان در پناهگاه‌های سوپرماركت‌ها چادر زده‌اند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریكا نیز با نپذیرفتن مشكلات مدیریتی كلان خود برای مهارت كنترل حوادث ناگوار مانند سیل و آتش سوزی، مسئولان كالیفرنیا را بارها مورد سرزنش قرار داد.
دونالد ترامپ ناكارآمدی دولت خود را نسبت به این موضوع نپذیرفته و در عوض طی پیامی توییتری مدیریت اشتباه جنگل‌ها را عامل این آتش‌سوزی معرفی كرد و مسئولان سازمان‌های مربوط را به قطع بودجه تهدید كرد. این اظهار نظر ترامپ در چنین شرایط مرگباری با واكنش شدید سیاستمداران، آتش‌نشانان و چهره‌های مشهور ایالات متحده مواجه شد.
آساق**9473**1586