۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱
کد خبر: 83102398
T T
۰ نفر
بیش از هزار نفر در آتش سوزی كالیفرنیا مفقود شده اند

تهران – ایرنا – بیش از هزار نفر در آتش سوزی مهیب ایالت كالیفرنیا آمریكا مفقود شده و آمار قربانیان به 71 نفر رسید.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر افزود: با اعلام كلانتر منطقه بیوت ایالت كالیفرنیا روز جمعه بقایای هشت تن دیگر یافت شد و آمار كشته شدگان به 71 نفر رسید. این میزان از میزان تلفات آتش سوزی لس آنجلس با 29 كشته در سال 1993 پیشی گرفت.
با ادامه آتش سوزی مرگبار كالیفرنیا موسوم به «كمپ فایر»، شمار قربانیان و افراد ناپدید شده این حادثه هر روز در حال افزایش است.
بیشتر قربانیان آتش‌سوزی بزرگ كالیفرنیا از شهر پارادایس در شمال این ایالت بوده‌اند چرا كه تمامی خانه‌های این شهر در آتش سوخته و همه ساكنان آن بی‌خانمان شده‌اند.
رویترز ادامه داد:این آتش سوزی از 17 آبان ماه آغاز شده وآتش نشانان 45 درصد از حریق را خاموش كرده اند، درحالیكه مساحت زمین های سوخته به 57 هزار هكتار افزایش پیدا كرده است.
علاوه بر آمار تلفات انسانی و خسارات ملكی ناشی از این آتش سوزی مخرب در تاریخ كالیفرنیا، چالش های دیگری در راستای ایجاد سر پناه طولانی مدت برای هزاران نفر آواره وجود دارد.
بیش از 9 هزار و 800 خانه در معرض دود شدید آتش قرار گرفته و بسیاری افراد برای اقامت موقت به سمت خانواده و دوستان خود پناه بردند. در حالیكه افراد دیگر چادر برپا كرده و خارج از خودروهای خود كمپ زده اند.
به نوشته رویترز، این فاجعه مرگبارترین آتش سوزی آمریكا در صد سال گذشته بوده است. آخرین آتش سوزی فاجعه بار آمریكا به سال 1918 باز می گردد كه 450 نفر در آتش سوزی موسوم به 'كلوكت' در ایالت مینه سوتا كشته شدند.
رئیس جمهوری آمریكا با نپذیرفتن مشكلات مدیریتی كلان خود برای مهار كنترل حوادث ناگوار مانند سیل و آتش سوزی، مسئولان كالیفرنیا را بارها مورد سرزنش قرار داد.
دونالد ترامپ ناكارآمدی دولت خود را نسبت به این موضوع نپذیرفته و در عوض طی پیامی توییتری مدیریت اشتباه جنگل‌ها را عامل این آتش‌سوزی معرفی كرد ومسئولان سازمان‌های مربوط را به قطع بودجه تهدید كرد. این اظهار نظر ترامپ در چنین شرایط مرگباری با واكنش شدید سیاست مداران، آتش‌نشانان و چهره‌های مشهور ایالات متحده مواجه شد.
اروپام**3234**1590
۰ نفر