۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۳۱
کد خبر: 83103818
T T
۰ نفر

«بنا» سرمربی تیم ملی كشتی فرنگی شد

۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۳۱
کد خبر: 83103818
«بنا» سرمربی تیم ملی كشتی فرنگی شد

تهران - ایرنا - محمد بنا با حكم حمید بنی تمیم سرپرست فدراسیون كشتی به عنوان سرمربی تیم ملی كشتی فرنگی بزرگسالان ایران انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، در حكم سرپرست فدراسیون كشتی برای محمد بنا كه روز یكشنبه صادر شده آمده است: نظر به سال ها سوابق و تجارب ارزشمند جنابعالی در عرصه مربیگری و با توجه به تأیید شورای فنی تیم های ملی به موجب این حكم به سرمربی تیم ملی كشتی فرنگی بزرگسالان منصوب می شوید.
امید است با بهره گیری از نظرات تمامی پیشكسوتان، قهرمانان، مدال آوران و مربیان كشتی كشور، در پیشبرد امور مربوطه و اعتلای نام ورزش ملی كشور در میادین مهم پیش رو موفق و سربلند باشید.
محمد بنا برای نخستین مرتبه در سال 2005 به عنوان سرمربی تیم جوانان ایران منصوب شد كه به همراه این تیم و با 2 مدال طلای حمید سوریان و داود عابدین زاده، نایب قهرمان جهان شد و در همان سال و در پیكارهای جهانی سال 2005 بوداپست مجارستان حمید سوریان و علی اشكانی موفق به كسب مدال طلا و نقره جهان شدند.
وی در سال 2007 به دلیل اختلاف با فدراسیون برای نخستین بار تیم ملی را ترك كرد كه آخرین آن نیز نبود و او بعد از نتایج ضعیف ایران در بازی های المپیك 2008 پكن یك بار دیگر سكاندار تیم ملی شد و به همراه این تیم در پیكارهای جهانی 2009، 2010 و 2011 و همچنین بازی های آسیایی 2010 گوانگجو چین نتایج درخشانی را كسب كرد.
اوج درخشش محمد بنا در بازی های المپیك 2012 لندن بود كه شاگردان او یعنی حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی توانستند سه مدال طلای ارزشمند برای كشتی ایران كسب كنند.
او بعد از المپیك یك بار دیگر از تیم ملی خداحافظی كرد تا اینكه در سال 2014 بعد از روی كار آمدن رسول خادم در راس فدراسیون كشتی دوباره به تیم ملی بازگشت.
بنا اوایل سال 93 بعد از رقابت های قهرمانی آسیا در قزاقستان و پیش از جام جهانی كشتی فرنگی در تهران در اعتراض به شرایط حاكم بر كشتی فرنگی، دوباره از سمتش استعفا داد تا احد پازاج هدایت این تیم را برعهده گیرد.
احد پازاج در همان سال 2014 و در قزاقستان موفق شد تیم ایران را برای نخستین مرتبه قهرمان جهان كند اما تیم او در پیكارهای جهانی سال 2015 در آمریكا 2 برنز و یك نقره گرفت تا همین موضوع سبب شود احد پازاج از تیم ملی كنار گذاشته شود.
در آن زمان اقبال عمومی برای بازگشت آقای خاص برای هدایت تیم ملی كشتی فرنگی ایران برای بازی های المپیك 2016 به حدی بود كه سبب شد محمد بنا دوباره به تیم ملی بازگردد و به همراه این تیم در المپیك ریو 2 مدال ارزشمند كسب كند.
بنا بعد از بازی های المپیك ریو اعلام كرد كه از دنیای مربیگری خداحافظی می كند اما این ورزش جزیی از زندگی این مربی كهنه كار است كه موجب تحولات زیادی در كشتی كشورمان شد.
ورزشی**1067**1597
۰ نفر