۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۱۷
کد خبر: 83104205
T T
۰ نفر

ولايت، محور اتحاد امت اسلامي

۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۱۷
کد خبر: 83104205
ولايت، محور اتحاد امت اسلامي

بندرعباس- ايرنا- ولايت پذيري، ولايت مداري و شناخت جايگاه رفيع ولايت از مهم ترين پيام هاي غدير است كه امروز يكشنبه جمعي از انديشمندان وعلماي شيعه و اهل سنت در همايشي تحت عنوان ولايت، محور اتحاد امت اسلامي در بندرعباس به اين مقوله ارزشمند پرداختند.

به گزارش ايرنا، اين همايش كه بهدر آستان هفته وحدت به همت بنياد بين المللي غدير نمايندگي هرمزگان و با همكاري سپاه امام سجاد(ع) استان برگزار شد، شخصيت ها وعلماي شيعه و اهل سنت بيان كردند كه قرآن و اهل بيت (ع) محور اتحاد امت اسلامي و وحدت بين اقوام و مذاهب اسلامي هستند و استكبار جهاني از اين وحدت و انسجام در هراس است.
شناخت كامل فرهنگ غدير و شخصيت حضرت علي (ع) از ديگر موضوع هاي مورد بحث علماي شيعه و اهل سنت در اين همايش يكروزه بود كه با شناخت ايشان، بسياري از مشكلات بين مسلمانان حل مي شود و شبهه افكني دشمنان عليه ولايت و اصل ولايت فقيه خنثي مي شود.

**كتاب و عترت قابل تفكيك نيست
دبير بنياد بين المللي غدير گفت: كتاب قرآن و عترت اهل بيت (ع) كه از احاديث متواتر و قطعي صدور است، هرگز در هيچ زمان و مكاني از همديگر قابل تفيك نيست و امامت با مشعل قرآن جامعيت پيدا مي كند.
آيت الله كاظم صديقي افزود: انبيا(ص) و همه كتاب هايي كه از طرف خدا آمده است، براي رفع اختلاف ها و درگيري ها بوده و پرونده نبوت نيز با وجود حضرت محمد (ص) مختومه شد و ديگر دين و كتابي بعد از ايشان نخواهد آمد.
رييس ستاد امر به معروف و نهي از منكر كشور ياد آورشد: خداوند در طول تاريخ، پيامبراني را منصوب و با معجزات همراه كرد تا بشر اعتماد كند و به جاي جنگ، صلح داشته باشد.
وي بيان داشت: هيچ امر تحميلي در اسلام وجود ندارد، اما چون جامعه بشري با قدرت طلبي هاي خود قدر علي (ع) و امامان اطهار(ع) را ندانستند، دوره غيب پيش آمد كه اين دوره نيز تعطيل پذير نيست چرا كه دين اسلام و قرآن، قانون حيات است.
خطيب جمعه تهران اظهارداشت: اسلام رهبر مي خواهد كه در عصر غيبت ولايت فقيه، ادامه جانشيني امام زمان (عج) است.
آيت الله صديقي با اشاره به واقعه غدير و ولايت و جانشيني حضرت علي (ع) گفت: علي راه زندگي، قانون عدل و ولايت، مظهر زهد، تجلي عشق به خدا، حقيقت دين، شاهد بر نزول همه آيات قران و عالم به همه كتاب و مجموعه خوبي ها است.
وي تصريح كرد: علي (ع) گمشده همه عصرها است و اگر جامعه به وجود و فضائل و زهد و عدالت ايشان پي ببرد و تبعيت كند، هرگز به بيراهه نخواهد رفت.
دبير بين المللي بنياد غدير خطاب به علماي شيعه و اهل سنت، گفت: بايد زير پرچم ولايت علي (ع) باشيد و وحدت و انسجام خود را حفظ كنيد تا اين كه به حيات و زندگي دست پيدا كنيد.
آيت الله صديقي گفت: آيت الله خزعلي بنياد بين المللي غدير را تاسيس كرد تا محبوب شيعه و اهل سنت و محبوب عدالت خواهان و خداجويان باشد و همگان بدانند كه حضرت علي (ع) متعلق به شيعه نيست بلكه براي تمام بشريت است.
وي ادامه داد: علامه شيخ عبدالحسين اميني يكي از برجسته ترين انديشمندان جهان اسلام است كه براي تدوين يك اثر ارزشمند (كتاب الغدير)، 10 هزار عنوان جلد كتاب از شيعه و اهل سنت را بررسي كرده است و بر 100 هزار جلد كتاب مراجعه داشته اند و اكنون به عنوان منادي وحدت شناخته شده است.
خطيب جمعه تهران اظهار داشت: آيت الله سيد محمد جواد علوي بروجردي نيز از ديگر مناديان وحدت اسلامي بود كه درياي عظيم شيعه و سنت را با هم پيوند زدند.

**هفته وحدت خاري در چشم دشمنان است
مديرعامل بنياد بين المللي غدير نيز گفت: هفته وحدت كه يادگار امام خميني (ره) است، نشان از عزت، اقتدار، يكپارچگي و وحدت امت اسلام و خاري در چشم دشمنان است.
حسين ظريف منش افزود: در طول تاريخ كشورهاي ستگمر و متكبر 2 راهبرد را مورد تهاجم قرار دادند كه يكي راهبرد عرصه فكر، انديشه، مفاهيم اعتقادي، بنيادي و فكري بوده كه مي تواند در ايمان، اعتقاد و انديشه مرم اثرگذار و حركت آفرين باشد.
وي بيان داشت: ديگري تهاجم به هويت اجتماعي، سياسي، ايجاد گسل ها، توسعه دادن شكاف هاي اجتماعي، رخنه كردن و تقويت آن بوده كه با تبليغ آن با يك حمله نظامي و سياسي دودمان بسياري از كشورها را به باد خواهد داد.
مديرعامل بنياد بين المللي غدير ياد آورشد: استعمار در همه جا به عنوان عمران و آباداني ورود كرده اما چيزي جز ستم و فلاكت به همراه نداشته است و اگر در ادبيات آنها مطالعه كنيم، مي بينيم كه از بياناتي استفاده مي كنند كه براي نجات مردم آمده اند اما در واقع مفاهيم اعتقادي و ايماني كه اثربخش است را از آنها مي گيرند.
ظريف منش ادامه داد: در بعد دوم نيز درمي يابيم كه دشمن در جهت اختلاف ومخدوش كردن مفاهيم قدرت ساز اسلام تلاش مي كند و در دنيايي كه عصر ارتباطات است امسال شاهد بوديم كه مراسم عظيم اربعين را با سكوت رسانه اي انجام شد.
وي گفت: امروز اساس تفكر غرب چون در معرض خطر قرار گرفته است لذا تلاش جدي براي سرمايه گذاري وسيع در زمينه انديشه هاي ضد اسلامي دارند كه مي تواند تفكر اسلامي را با خطر مواجه كند.
وي ياد آور شد: دستگاه هاي ضد اسلامي در جهت اختلاف شيعه و اهل سنت، ترويج خرافه ها و ورود برخي از افكار ضد شيعه و سني و شيعه انگليسي تشكيل شده است و امروز استحكام ساخت دروني نظام در جهان اسلام ضرورتي است كه پيش پاي هر مسلمان انقلابي و دل سوخته به انديشه هاي ناب اسلامي قرار گرفته است و بايد بيش از پيش وحدت داشته باشيم.
ظريف منش گفت: هر پديده اي، دو ميدان نبرد دارد، يكي آسيب پذيري هاي داخلي و ديگري تهديد و تلاش هايي كه از بيرون به آن وارد مي شود و دشمن بيروني با همه قوا و بازي هاي طراحي شده اش به صحنه خواهد آمد تا ما را در معرض خطر قرار دهد.

*نفوذ دشمن براي اختلاف بين اقوام و مذاهب است
مديرعامل بنياد بين المللي غدير تصريح كرد: اختلاف افكني بين اقوام و مذاهب، اختلاف بين مسوولان، اختلاف بين نسل ها، اختلاف بين مردم و مسوولان و اختلاف بين نخبگان و مردم از موضع هاي مورد تهاجم دشمن است كه در اين زمينه ها تلاش و برنامه ريزي وسيعي كرده است.
ظريف ادامه داد: دشمن بداند كه قرآن كريم، ولايت و امامت، قانون اساسي، رهبري و بصيرت از عوامل اصلي وحدت ما مسلمانان است و راهكار مهمي براي مقابله با توطئه هاي استكبار جهاني است.
وي اضافه كرد: امروز شيعه انگليسي و وهابيان در صدد هستند كه بطور مجدد نقطه ضعفي را در بين مسلمانان پيدا كنند وعرصه هايي به نام اقتصاد باز كرده و جنگ هيپريدي يا همان تركيبي را به راه انداخته است.
مدير عامل بنياد بين المللي غدير ادامه داد: اما دشمن بداند كه جمهوري اسلامي ايران همواه نشان داده است كه در همه عرصه ها به مدد اسلام و لطف الهي قادر است در مقابل آنان بايستد.
ظريف منش گفت: اين اجتماع عظيم شيعه و اهل سنت درهمايش ولايت، محور امت اسلامي، نشان دهنده بصيرت، وحدت و اعلام يكپارچگي و اخلال ناپذيري عزم ما مسلمانان براي حضور در همه صحنه هاست و ايران اسلامي همان گونه كه از حزب الله لبنان شيعه حمايت كرد، از حماس اهل سنت نيز حمايت كرد.
وي بيان داشت: اين همايش به عنوان وحدت و اتحاد بيشتر در عمل نشان داد كه بايد وحدت و انسجام خود را بيش از گذشته كنيم و اميرالمومنين مي تواند در اين راستا يكي از محورهاي برجسته بين جهان اسلام و سرمايه بي بديلي براي طرح اسلام ناب محمدي در جهان بشريت باشد.

**اهل بيت (ع) محور اتحاد امت اسلامي هستند
نماينده ولي فقيه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: اهل بيت (ع) محور اتحاد امت اسلامي هستند و در واقع بزرگان علماي اهل سنت با محوريت ائمه معصوم مي چرخد.
آيت الله غلامعلي نعيم آبادي افزود: بحث محوريت اهل بيت (ع) را همه قبول دارند و اگر به تاريخ نگاه كنيم حتي افرادي كه ضد مكتب ايشان بودند، نيز از نظرهاي اهل بيت استفاده مي كردند.
وي بيان داشت: امام جعفر صادق(ع) شاگران زيادي را در مكتب خود تربيت كردند كه تقريبا نيمي از آنها از بزرگان اهل سنت بودند.
امام جمعه بندرعباس ادامه داد: حديث هاي فراواني نيز در باره وحدت شيعه و اهل سنت آمده است كه نشان دهنده تاكيد اهل بيت(ع) بر ايجاد وحدت و اتحاد در جامعه اسلامي دارد.
آيت الله نعيم آبادي اضافه كرد: تفكر اسلامي بر اين مبناست كه كشورهاي اسلامي در يك راستا قرار گيرند و بايد از كشورهاي مظلوم همچون غزه و لبنان حمايت كنند.
وي گفت: شعار نه غزه و نه لبنان جانم فداي ايران دروغي بيش نيست و اينها آدم هاي ناداني هستند كه نه تنها جانشان را فداي ايران نخواهند كرد بلكه ايران را فداي جان خود خواهند كرد.
وي تاكيد كرد: جهان اسلام به ويژه ايران بايد از ولايت مطلقه فقيه اطاعت كند، چرا كه تنها راه سعادت جامعه ولايت پذيري است و اگر جامعه از اين مسير منحرف شود به طور قطع آسيب مي بيند.

**جامعه اسلامي با وحدت در مقابل دشمنان ايستادگي كنند
به گزارش ايرنا، استاندار هرمزگان در همايش ولايت، محور اتحاد امت اسلامي نيز گفت: جامعه اسلامي بايد هميشه در كنار هم باشند و با وحدت و انسجام روز افزون در مقابل دشمنان ايستادگي كنند.
فريدون همتي افزود: علما و بزرگان ديني بايد در محفل ها و نشست هاي علمي خود، از گوهر نابي كه امام خميني (ره) (هفته وحدت) به يادگار گذاشتند براي اتحاد و همدلي بيشتر جوامع اسلامي استفاده كنند.
استاندار هرمزگان با اشاره به فعاليت هاي وسيع بنياد بين المللي غدير در سطح بين المللي اظهارداشت: آموزه هاي ديني يكي از ضرورت هاي جامعه كنوني است كه بايد يا به صورت عميق، وسيع و هوشمندانه به آن بپردازيم.
همتي خاطر نشان كرد: امام علي (ع)، حادثه غدير و هفته وحدت از عناصر اعتقادي و ديني و پشتوانه اي براي هدايت امت اسلامي هستند و بايد از اين عناصر كه مايه افتخار انسان هاي آزاد انديش بوده، بهره برد.

**دشمنان با توحيد امت اسلامي مخالفت دارند
يكي از علماي اهل سنت هرمزگان نيز گفت: برخي تصور مي كنند كه دشمني غرب و يهود تنها با دولت ايران يا شخص خاصي است اما آنها سخت در اشتباه هستند.
شيخ احمد محمودي نژاد افزود: دشمني آنها با ملت خاصي نيست بلكه اعتقادي، مكتبي و مسلكي بوده و با توحيد، دين اسلام، قرآن و پيامبر (ص) مخالفت دارند.
وي بيان داشت: امروز غربي ها با توحيد مسلمانان مشكل دارند و اسباب اختلاف را براي تفرقه اندازي ايجاد مي كنند.
اين عالم اهل سنت در هرمزگان ادامه داد: دشمنان از راه دوستي وارد شده و تا زماني كه آن كشور برايشان منفعت مالي داشته باشد، به دوستي خود ادامه مي دهند.
محمودي نژاد ياد آور شد: نطفه اصلي شيطنت هاي دشمنان، آمريكاست كه قرآن هشدار داده است آتش افروزان نابود مي شوند.
وي تصريح كرد: در دوران كنوني بيش از هر زمان ديگري نيازمند پيوند و همدلي هستيم و يكي از راهكارهاي نزديك شدن و پيوند خوردن عفو و گذشت است.

**علماي شيعه وسني پرچمدار حافظت از مرزهاي عقيدتي
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نيز گفت: علماي شيعه و اهل سنت پرچمدار حفاظت از مرزهاي عقيدتي هستند.
سرهنگ اباذر سالاري افزود: ما نگران مرزهاي جغرافيايي نيستيم چرا كه در دفاع مقدس با دستان خالي دشمنان را نابود كرديم.
وي بيان داشت: امروز نظام جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين المللي به توانمندي هاي بسياري دست يافته كه هيچ قدرتي توان نگاه چپ به آن را ندارد.
فرمانده سپاه هرمزگان اظهارداشت: هرگز نگران توطئه نيروهاي آمريكايي نيستيم، چرا كه امروز نظام ما به توانمندي رسيده كه بتواند رژيم اسرائيل را با خاك يكسان كند و بنا به فرمايش رهبر معظم انقلاب اگر يكي بزنند ده تا خواهند خورد.
سالاري اضافه كرد: رسالت همه مسلمانان است كه با كمك يكديگر براي دفاع از ارزش هاي ديني و مرزهاي عقيدتي با يكديگر متحد و يكصدا شد.
وي در پايان تصريح كرد: امروز تفكر بسيجي و روحيه بسيجي به عنوان يك سمبل در همه مجموعه ها مورد توجه است.
7195/6048
۰ نفر