۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۰۱
کد خبر: 83105346
T T
۰ نفر
تحریم های دارویی ایران لغو شود

تهران- ایرنا- رئیس كل سازمان نظام پزشكی جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای عالی این سازمان در نامه ای خطاب به دبیركل سازمان ملل متحد خواستار لغو تحریم های ایالات متحده آمریكا در خصوص داروها و ملزومات خدمات بهداشتی و درمانی علیه ایران شدند.

به گزارش ایرنا از سازمان نظام پزشكی، در متن نامه ایرج فاضل و محمدرضا ظفرقندی به آنتونیو گوترش آمده است: به عنوان مدیران ارشد سازمان نظام پزشكی جمهوری اسلامی ایران، مفتخریم تا آن مقام را در مورد اثرات زیان‌ آور تحریم‌ های اقتصادی غیرقانونی و یكجانبه ایالات متحده آمریكا در پی خروج آن كشور از برنامه جامع اقدام مشترك در 8 مِه 2018، بر حوزه سلامت ایران آگاه سازیم.
همانگونه كه مستحضر هستید، دسترسی به خدمات پزشكی، جزء اساسی حق سلامتی است كه در زمره حق ‌های بنیادین بشری است و همه افراد باید از آن بهره‌مند شوند. بنابراین تمام كشورها ملزم به محترم شمردن و صیانت از این حق و تلاش برای تحقق آن برای همه افراد هستند. علاوه بر این كلیه كشورها ‌باید از ایجاد هرگونه محدودیت در دسترسی افراد به خدمات درمانی و سلامت اجتناب ورزند.
تحریم‌های اقتصادی غیرقانونی ایالات متحده و محدود شدن تجارت بین‌المللی، به طور جدی بر قابلیت ما برای دسترسی به خدمات بهداشت و درمان، دارو و ملزومات پزشكی تأثیر گذاشته است.
به این منظور بر آنیم توجه آن مقام را به مشكلات جدی پیش ‌رو در حوزه بهداشت و درمان مردم ایران كه در نتیجه اعمال تحریم‌ ها حادث می ‌شود، جلب كنیم و بر ضرورت راه حلی فوری و بشردوستانه برای برون رفت از این وضعیت تأكید ورزیم.
ما منتظر دریافت پاسخ آن مقام، در اولین فرصت ممكن و اتخاذ تدابیر لازم برای حل این مشكل و جلوگیری از وخامت اوضاع در آینده هستیم.
اجتمام*7268*1834
۰ نفر