۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۰۱
کد خبر: 83107201
T T
۰ نفر
كميسيون ماده 100 شهرداري ها وحدت رويه داشته باشند

تهران- ايرنا ـ معاون امور عمراني استانداري تهران با تأكيد بر اينكه مقررات شهرسازي در حكم قانون است خواستار وحدت رويه كميسيون ماده 100 شهرداري ها در تصميم گيري هاي قانوني شد.

به گزارش سه شنبه شب ايرنا از استانداري تهران، احمد تواهن در نشست آموزشي نمايندگان وزارت كشور و شوراي اسلامي شهر در كميسيون هاي ماده ١٠٠ شهرداري هاي شهرهاي تابعه استان تهران با اشاره به برخي تصميماتي كه از سوي كميسيون ماده ١٠٠ در شهرداري ها اتخاذ مي شود گفت: گاهي عدم وجود وحدت رويه در تصميمات مخصوصا در مورد روند ساخت و سازها قابل مشاهده است.
تواهن با اشاره به اهميت برگزاري جلسات آموزشي اين كميسيون براي دستيابي به وحدت نظر در تصميم گيري ها گفت: دستورالعملي براي سنجش دانش نمايندگان كميسيون ماده ١٠٠ در اين خصوص ابلاغ شده است.
وي با تأكيد براينكه در كميسيون ماده ١٠٠ سه محور اصلي فني، شهرسازي و بهداشتي درساختمان ها مورد نظر است تصريح كرد: عدم رعايت اصول در اين سه شاخص به معناي وجود نقص در ساختمان است.
معاون امور عمراني استانداري تهران ادامه داد: در ساختمان ها ممكن است رأيي صادر و يا پايان كار داده شده باشد، اما در زمان حوادث، مسئوليت وقوع اتفاق در ساختمان به عهده صادر كننده رأي و اعضاي كميسيون ماده ١٠٠ است.
تواهن ارتفاع، تراكم، زيرزمين، اضافه بودن سطح اشغال، افزودن واحدها را از جمله مهمترين تخلفاتي ذكر كرد كه با برخورد كميسيون ماده صد مواجه مي شود.
وي تأكيد كرد: مقررات شهرسازي در حكم قانون است و نبايد سرنوشت آراي كميسيون ماده ١٠٠ به درآمد شهرداري گره بخورد.
تهرام/3036 /6139