۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۳۹
کد خبر: 83107237
T T
۰ نفر
ملت يمن دفاع در برابر تجاوز را حق خود مي داند

تهران-ايرنا-رهبر جنبش انصارالله يمن گفت كه ملت يمن دفاع از خود و سرزمين اش در برابر تجاوز آمريكايي-سعودي و تحقق استقلال و آزادي را حق مسلم خود مي داند.

به گزارش سه شنبه شب ايرنا به نقل از شبكه خبري المسيره، عبدالملك بدرالدين الحوثي در مراسمي كه به مناسبت بزرگداشت ميلاد پيامبر اكرم حضرت محمد(ص) در ميدان السبعين صنعا پايتخت و برخي استان هاي يمن برگزار شد، افزود: مرحله اي كه اكنون در آن قرار داريم مهم و سرنوشت ساز بوده زيرا ما با تجاوز ظالمانه اي رو به رو هستيم كه كرامت و هويت مان را هدف قرار داده است.
وي تاكيد كرد كه سرانجام و عاقبت صبر بر مشكلات در راه خداوند، پيروزي و آزادي از سلطه طاغوت و استكبار است.
رهبر جنبش انصارالله خطاب به جوانان يمني گفت كه دشمن ايمان، آگاهي، شرف و اخلاق تان را هدف گرفته همان گونه كه با سلاح و موشك خودتان را هدف قرار داده است.
وي با انتقاد از تلاش برخي كشورهاي عربي در برقراري روابط با رژيم غاصب و اشغالگر قدس هرگونه عادي سازي روابط و پيمان با دشمن صهيونيستي را محكوم كرد و بر پايبندي ملت يمن به حمايت و ايستادگي در كنار گروه هاي مقاومت و مردم فلسطين تاكيد كرد.
عربستان و امارات از ششم فروردين سال 94 در قالب ائتلافي از چند كشور عربي و با كمك و چراغ سبز آمريكا، حملات گسترده اي را عليه يمن فقيرترين كشور عربي آغاز كردند تا به بهانه بازگرداندن رئيس جمهوري مستعفي اين كشور به قدرت، به اهداف و زيادخواهي هاي سياسي خود جامه عمل بپوشانند.
تجاوز عربستان و امارات به يمن تاكنون منجر به كشته شدن بيش از 16 هزار يمني بي گناه و ويراني زير ساخت هاي اين كشور شده است.
شبد**1480**1010