۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۳۳
کد خبر: 83107999
T T
۰ نفر
بسیج سازندگی حدود 9 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت كرد

كرمانشاه - ایرنا - فرمانده بسیج سازندگی استان كرمانشاه گفت: این نهاد در یك سال گذشته در راستای اشتغالزایی و توانمند سازی افراد جویای كار، هشت میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات به 660 نفر پرداخت كرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار حسین قبادی بصیر روز چهارشنبه در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی كه در سرسرای شهید قهاری مجتمع بعثت كرمانشاه برگزار شد، از آموزش و توانمند سازی 6 هزار و 910 نفر در رشته های مختلف، كشاورزی، دامپروری، فنی و حرفه ای و صنایع تبدیلی خبر داد.
او در ادامه اشتغالزایی و آموزش افراد جویای كار را یكی از مهم ترین محورهای فعالیت بسیج سازندگی دانست و اظهار داشت: در دهكده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان آموزش انواع رشته های شغلی فعال است كه به افراد پس از آموزش از طرف دستگاه های ذیربط گواهی اشتغال داده می شود.
وی در ادامه به پروژه های عمرانی بسیج سازندگی اشاره كرد و اظهار داشت: در استان كرمانشاه 20 هزار و 800 نفر روز در 2 سال گذشته در قالب گروه های جهادی و 9 هزار نفر در قالب اردو دانش آموزی هجرت در راستای محروم زدایی مناطق محروم سطح استان فعالیت كردند.
قبادی بصیر افزود: گروه های بسیجی در سال گذشته در حوزه محرومیت زدایی تعمیر و احداث 15 مسجد، نصب 50 چشمه سرویس بهداشتی در منازل روستایی زیرپوشش كمیته امداد، آبرسانی به هفت روستا ، بازسازی و تعمییر 78 واحد مسكونی ، احداث یك پل روستایی و 2 غسالخانه و چهار خانه عالم را با هفت و میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار انجام دادند.
او همچنین از احداث 450 واحد مسكونی افراد زیرپوشش كمیته امداد و پروژه های عمرانی دیگر با 26 میلیارد تومان اعتبار در دست اقدام بسیج سازندگی استان خبر داد.
وی با اشاره به اینكه 210 گروه جهادی شناسنامه دار و سازماندهی شده در استان فعالیت می كنند، گفت: اعتلا و ارتقا كیفی بخش های به فعالیت بسیج سازندگی در انجام پروژه های عمرانی را از اولویت های این نهاد دانست.

** اقدام های بسیج سازندگی سپاه در زلزله
فرمانده بسیج سازندگی سپاه كرمانشاه در ادامه اقدام های سپاه و گروه های بسیج سازندگی در كمك به زلزله زدگان استان را تاثیرگذار و مهم دانست و گفت: فقط در 2 ماه اول زلزله 14 هزار بسیجی به این مناطق اعزام شدند.
قبادی بصیر در ادامه گفت: سپاه 32 استان كشور به همراه 32 قرارگاه بسیجی سازندگی فرعی استان از روز اول در مناطق زلزله زده حضور داشتند و در توزیع اقلام كمكی مردم، نظم و امنیت مناطق زلزله استان نقش پر رنگی داشتند.
او در ادامه از حضور هزار و 500 بسیجی هر استان در زلزله خبر داد و گفت: سپاه بازسازی واحدهای مسكونی 300 روستا با جمعیت 52 هزار نفر كه بیشترین خسارت را دیده بودند انجام داده است.
وی عملكرد به موقع و مناسب بسیج سازندگی در بازسازی و كمك به زلزله زدگان را موجب خنثی شدن جنگ روانی دشمن دانست و افزود: سپاه با برقراری 11 موكب و توزیع 30 هزار پرس غذای گرم در هر وعده عملكرد بسیار خوبی در این زمینه از خود نشان داد.
فرمانده بسیج سازندگی كرمانشاه در ادامه راه اندازی 32 نانوایی سیار، 15 بیمارستان صحرایی، توزیع هشت هزار و 300 كانكس مردمی و توزیع یك میلیارد و 200 میلیون تومان دارو رایگان، ارائه خدمت درمانی به 80 هزار نفر، نصب 2 هزار و 877 چشمه سرویس بهداشتی و حمام و راه اندازی هزار و 236 حمام و سرویس بهداشتی سیار از جمله اقدام های بسیج سازندگی سپاه برشمرد.
قبادی بصیر، همچنین از احداث 320 واحد مسكونی تخریبی خانواده های زیرپوشش بهزیستی و 100 واحد زیرپوشش كمیته امداد خمینی (ره) در مناطق زلزله زده توسط بسیج سازندگی 12 استان خبر داد.
استان كرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 14 شهرستان و 2 هزار و 600 روستا دارد.
3209/8066