۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۲۵
کد خبر: 83108473
T T
۰ نفر
خبرگزاری ها: ظریف بیانیه ترامپ را به باد تمسخر گرفت

تهران – ایرنا – خبرگزاری های فرانسه و رویترز روز چهارشنبه توئیت كنایه دار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان را در واكنش به بیانیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در باره قتل نویسنده سعودی، منتشر كردند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با این عنوان كه وزیر امور خارجه ایران بیانیه ترامپ درباره محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را به باد تمسخر گرفت، به نقل از ظریف افزود: آقای ترامپ! به صورت شگفت آوری نخستین بند از بیانیه شرم آور خود را درباره وحشی گری های سعودی، به متهم كردن ایران به همه گونه شرارت های قابل تصور اختصاص داده است.
ترامپ در این بیانیه اعلان كرده بود كه به رغم قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی توسط ماموران سعودی، در كنار این كشور خواهد ایستاد.
فرانس پرس افزود: بیانیه ترامپ درباره عربستان سعودی در واقع با گله و شكایت هایی از ایران آغاز شد كه وی برای توجیه ادامه حمایت خود از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان استفاده كرد.
ظریف در این پیام توئیتری افزود: شاید ما مسئول آتش سوزی های كالیفرنیا باشیم، زیرا به پاكسازی جنگل ها كمك نكرده ایم.
این نوشته ظریف به ادعای اخیر ترامپ كه با تمسخر روبه رو شده بود اشاره دارد كه آتش سوزی های اخیر جنگل ها مانند شمال كالیفرنیا با پاكسازی بیشتر و اقدامات دیگر امكانپذیر بوده است.
ترامپ در برابر شواهد فزانیده در خصوص مداخله دولت سعودی در قتل خاشقجی شامل سازمان های اطلاعاتی آمریكا مقاومت كرده است.
خبرگزاری رویترز نیز نوشت: وزیر امور خارجه ایران اعلان ادامه حمایت ترامپ از عربستان سعودی را به رغم قتل روزنامه نگار ناراضی در كنسولگری این كشور در استانبول، شرم آور توصیف كرد.
ترامپ بیانیه خود را پس از آغاز با این جمله كه جهان مكان بسیار خطرناكی است، با حمله به ایران ادامه داده است.
خاشقچی نویسنده روزنامه واشنگتن پست و منتقد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی كه برای امور اداری به كنسولگری این كشور استانبول مراجعه كرده بود، هیچ گاه از این ساختمان خارج نشد. مقام های رسمی عربستان پس از مدعی انكار، به قتل وی اعتراف كردند.
اروپام**1486*شبس*1488 **