۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵
کد خبر: 83109116
T T
۰ نفر
سفیر ایران در كره بر توسعه روابط دانشگاهی دو كشور تاكید كرد

پكن- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در كره جنوبی با اشاره به ضرورت توسعه روابط علمی و دانشگاهی تهران و سئول تاكید كرد یكی از اولویت های ما توسعه ارتباطات و همكاری های علمی و تحقیقاتی میان دانشگاه های ایران با دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی و آموزشی كره جنوبی است.

به گزارش ایرنا 'سعید بادامچی شبستری' روز پنجشنبه در دیدار با 'كیم این چول' رییس دانشگاه مطالعات خارجی 'هانكوك' به اهتمام جدی برای تقویت و گسترش همكاری ها میان دانشكده ادبیات فارسی این دانشگاه با دانشگاه های ایران و افزایش تعداد تبادل دانشجویان تاكید كرد.
رئیس دانشگاه هانكوك هم در سخنانی ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر ایران در آغاز دوره خدمت در كره جنوبی، بر آمادگی كشورش برای ارتقا سطح همكاری ها و پذیرش دانشجویان بیشتری از ایران در این دانشگاه تاكید كرد.
در ادامه این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در كره جنوبی از دانشكده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مطالعات خارجی هانكوك بازدید كرد و با 'یو دال سون' رئیس و اعضای هیات علمی این دانشكده از جمله اساتید اعزامی از ایران و دانشجویان این دانشگاه گفت و گو كرد.
او همچنین در جلسه گفت و گوی صمیمانه با دانشجویان زبان فارسی این دانشكده شركت و به سئوالات آنان پاسخ داد.
دانشكده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه هانكوك بیش از 40 سال پیش پایه گذاری شده است و هر ساله 30 دانشجوی زبان فارسی جدید در آن به تحصیل مشغول می شوند.
این دانشگاه با چند دانشگاه ایران از جمله دانشگاه های تربیت مدرس، علامه طباطبایی و دانشكده روابط بین الملل وزارت امور خارجه كشورمان توافقنامه همكاری دارد.
در حال حاضر حدود ٤٠٠ دانشجو، پژوهشگر دوره پسا دكتری، فرصت مطالعاتی و یا عضو هیات علمی ایرانی در كره جنوبی مشغول به تحصیل و تدریس هستند.
برق، الكترونیك، كامپیوتر، مكانیك، هوافضا، شیمی و فیزیك از رشته های پرطرفدار دانشجویان ایرانی در كره جنوبی هستند.
**آساق**1904**