۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۱
کد خبر: 83112796
T T
۰ نفر
قاچاقچيان چوب چهار مامور منابع طبيعي تالش را مصدوم كردند

آستارا - ايرنا - رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري تالش از مصدوميت دو نيروي يگان حفاظت اين اداره و دو هميار منابع ملي اين شهرستان، در درگيري با قاچاقچيان چوب هاي جنگلي خبر داد.

مهرزاد ناصري روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفت: اين درگيري نيمه شب شنبه هفته جاري در جاده ريك تالش روي داد و نيروهاي حفاظتي منابع طبيعي كه با خودروي شخصي براي دستگيري قاچاقچيان چوب كمين كرده بودند، به مقابله با متخلفان حامل چوب قاچاق پرداختند كه به علت مقاومت آنها درگير و مجروح شدند.
وي اظهار داشت : دو مامور اداره منابع طبيعي از ناحيه گوش و ساق پا و دو هميار طبيعت از ناحيه گردن و كتف مجروح و بعد از انتقال به بيمارستان شهيد نوراني تالش، در آن مركز درماني بستري شدند.
ناصري بيان كرد: با همكاري پاسگاه طولارود و جوكندان دو نفر از قاچاقچيان دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند و چند نفر ديگر متواري هستند.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري تالش گفت: خودروي حامل چوب آلات جنگلي توقيف و به پاسگاه منتقل شد و يگان حفاظت منابع طبيعي با برقراري گشت هاي منظم، از هيچ كوششي براي صيانت از اراضي ملي اين شهرستان دريغ نمي كند.
بر اساس اطلاعات موجود، تالش با بيش از ۱۶۰ هزار هكتار جنگل، ۷۰ هزار هكتار مرتع و بيش از ۲ هزار هكتار اراضي ساحلي در بين شهرستان هاي استان گيلان، بيشترين سطح اراضي ملي را دارد و ييلاق ريك از مناطق جنگلي و گردشگرپذير آن است.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعيت در 110 كيلومتري غرب مركز استان گيلان قرار دارد.
7106 / 7124 /6030