۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳
کد خبر: 83114378
T T
۰ نفر
61 اثر به دوسالانه مجسمه های شهری تهران راه یافت

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: 61 اثر منتخب از بین 902 اثر ارسالی، به ششمین دوسالانه مجسمه های شهری تهران راه یافت.

به گزارش ایرنا، برزین ضرغامی روز سه شنبه در نشست خبری ششمین دوسالانه مجسمه های شهری تهران افزود: پس از اعلام فراخوان این 2 سالانه، هنرمندان از اردیبهشت تا شهریور آثار خود را طی 7 محور تعریف شده به دبیرخانه ارسال كردند.
وی ادامه داد: پس از 2 مرحله پایش، 61 اثر توسط هیات داوران به بخش نهایی 2 سالانه مجسمه های شهری راه یافت و قرار است این آثار از 9 آذر تا 5 دی سال جاری در نگارستان صبای فرهنگسرای فرهنگ و هنر به دید عموم گذاشته شود.
به گفته ضرغامی، 15 اثر توسط هیات داوران و یك اثر منتخب از سوی بازدیدكنندگان این 2 سالانه در نهایت انتخاب و هنرمندان صاحب اثر یك سال فرصت دارند كه مجسمه های خود را بسازند.
وی افزود: تمامی آثار منتخب پس از ساخت در 16 نقطه شهر جانمایی و نصب می شود.
ضرغامی همچنین گفت كه در مدت مذكور نمایش آثار، جلسات نقد، سخنرانی و میزگرد برگزار می شود.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی سالیان گذشته 2 هزار مجسمه با ابعاد مختلف در پایتخت نصب شده است و ساماندهی مجسمه ها و رساندن پیام های آنها به شهروندان از اولویت های این سازمان است.
این مقام مسئول همچنین از به نمایش درآمدن 30 مجسمه در پارك قائم منطقه 18 خبر داد و گفت: جانمایی مجسمه های شهری در مناطق مختلف تهران طبق عدالت انجام می شود.
به گفته ضرغامی، هر ساله 3 فراخوان برای ارسال آثار مجسمه ها از سوی سازمان زیباسازی داده می شود و در این راستا نهمین سمپوزیسیم مجسمه سازی سال آینده برگزار می شود.
وی خاطر نشان كرد: سمپوزیسیم مفاخر و هنرمندان معاصر نیز سال آینده برگزار می شود و قرار است در گوشه و كنار شهر تندیس و سردیس هنرمندان نصب شود.
سیدمجتبی موسوی دبیر ششمین دوسالانه مجسمه های شهری تهران نیز در این نشست گفت: بیش از 250 مجسمه از دل پنج دوره گذشته به فضای شهری راه یافته است.
تهرام/9343 / 1539
۰ نفر