۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۶
کد خبر: 83114475
T T
۰ نفر

سرپرست دبيري فدراسيون شطرنج منصوب شد

۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۶
کد خبر: 83114475
سرپرست دبيري فدراسيون شطرنج منصوب شد

تهران- ايرنا- «مهرداد پهلوان زاده» رئيس فدراسيون شطرنج در حكمي «افشين تهراني» را به عنوان سرپرست دبيري اين فدراسيون انتخاب و معرفي كرد.

افشين تهراني پس از انتصاب در اين پست به خبرنگار ايرنا گفت: حكم اينجانب سرپرستي دبيري است و براي قطعي شدن اين حكم بايد منتظر تاييد نهايي وزارت ورزش و امور جوانان باشيم كه البته زمان تاييد نهايي آن مشخص نيست.
سرپرست دبيري فدراسيون شطرنج درباره برنامه هايش اظهار داشت: شرايط فدراسيون شطرنج با گذشته متفاوت است زيرا ما در چهار سال گذشته افتخارات بين المللي زيادي كسب كرديم. افتخاراتي كه شامل قهرماني در المپياد جهاني شطرنج زير 16 سال، قهرماني جوانان جهان در بخش انفرادي، قهرمان 18 ساله هاي جهان، قهرماني آسيا در بخش تيمي و چندين عنوان جهاني از فدراسيون شطرنج موجب شده تا سطح توقعات از اين رشته نسبت به گذشته بالا باشد.
وي تصريح كرد: تحول در شطرنج ايران و پيروزي هاي چشمگير جوانان ما در اين رشته موجب شده رتبه شطرنج آقايان به 26 كاهش پيدا كند. اين جهش موجب شد تا «مسعود سلطاني فر» وزير ورزش در جلسه با رييس فدراسيون شطرنج از اين رشته به عنوان يكي از پنج رشته اي ياد كند كه از لحاظ تحول و فعاليت سرآمد محسوب مي شود.
تهراني در ادامه تصريح كرد: در چهار ماه پاياني سال برنامه هاي متعددي در دستور كار فدراسيون قرار دارد كه مهمترين آن اعزام شطرنج بازان ايران به مسابقات قهرماني انفرادي آسيا در فيليپين، برگزاري مجمع عمومي شطرنج و برگزاري جام فجر در تهران است.
پيش از اين، شهره بيات سمت دبيري فدراسيون شطرنج را بر عهده داشت كه تقريبا يك ماه پيش از اين سمت استعفا داد. مديريت تيم ملي در رده هاي سني بزرگسالان، نوجوانان و جوانان، مسئوليت كميته آموزش و استعداديابي، رياست كميته مربيان و كارشناس خبره در دانشگاه جامع علمي و كاربردي بخشي از سوابق تهراني در فدراسيون شطرنج از سال 1377 تاكنون بوده است.
سرپرست دبيري فدراسيون شطرنج، از سال 1387 نيز به عنوان داوري بين المللي (فيده) و مربيگري بين المللي (فيده) دست يافته است.
ورزشي ** 2052**9129
۰ نفر