۷ آذر ۱۳۹۷، ۸:۱۱
کد خبر: 83115025
T T
۰ نفر
كرمان در اجراي طرح هر مسجد يك حقوقدان پيشگام است

كرمان - ايرنا - رئيس كل دادگستري استان كرمان گفت: كرمان يكي از استان هاي موفق و پيشگام در زمينه اجراي طرح هر مسجد يك حقوقدان است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي دادگستري كل استان كرمان، يدالله موحد به مناسبت هفته بسيج در ديدار با فرمانده سپاه ثارالله استان و معاون حقوقي سپاه كشور ضمن تبريك اين هفته افزود: امروز نرخ جرم در حال افزايش است و يكي از تدابيري كه انديشيده شده شكل گيري گشت هاي 'بسيج محله محور' در راستاي پيشگيري از سرقت و جرائم خياباني است.
رئيس شوراي عالي قشر بسيج حقوقدانان استان كرمان اظهار داشت: طرح هر مسجد يك حقوقدان به عنوان ايده اي نو در استان كرمان مطرح و در ادامه در كل كشور اجرا شد و هم اكنون با همكاري سازمان بسيج حقوقدانان استان و معاونت فرهنگي دادگستري كرمان اين طرح با قوت در حال انجام است.
اين مقام ارشد قضايي در استان كرمان عنوان كرد: همه ما بسيجي هستيم و به اين عنوان افتخار مي كنيم زيرا رهبر كبير انقلاب اسلامي امام خميني (ره) بنيانگذار اين نهاد مقدس بودند.
وي با توجه به فرمايشات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبري در رابطه با گراميداشت هفته بسيج گفت: حضرت امام خميني (ره) مي فرمايند 'مسئله بسيج مسئله تازه اي نيست و هماني بود كه در سطح اسلام وجود داشت و هر نيروي جواني به عنوان يك بسيجي بايد همواره مدافع اسلام و آرمان هاي آن و انقلاب و نظام باشد.
رئيس كل دادگستري استان كرمان با بيان اينكه امروز تفكر بسيجي نماد مقاومت است، افزود: تفكر امام (ره) و حركت بسيجي ايشان موجب پيروزي انقلاب شد و همين تفكر و حركت مي تواند پشتوانه عظيم براي حفظ دستاوردهاي ارزشمند اين انقلاب باشد.
وي ادامه داد: امروز تنها تفكر بسيحي است كه مي تواند اهداف ملت هاي آزاديخواه و مللي كه مي خواهند عزتمند زندگي كنند را محقق سازد.
موحد با اشاره به اينكه اميدواريم بتوانيم در راستاي تحقق اهداف اين نهاد مقدس كمك كنيم و كوشا باشيم عنوان كرد: امروز افتخار داريم كه در استان كرمان 360 نفر از كاركنان دادگستري ايثارگران دوران دفاع مقدس و همچنين تعداد زيادي از قضات و كارمندان اداري دادگستري، عضو فعال بسيج حقوقدانان هستند و اميدواريم كه بتوانيم با تدبير، رويشي در اين حوزه داشته باشيم و در جهت اهداف بلند حضرت امام (ره) براي شكل گيري لشكر 20 ميليوني بسيج گام برداريم.
وي به تفاهم نامه گشت هاي بسيج محله محور كه بين دادگستري استان و سپاه كرمان منعقد شده است اشاره كرد و اذعان داشت: مبناي اين تفاهم نامه مصوبه امنيتي است كه در سطح ملي توسط دادستان كل كشور با سپاه منعقد شده و آن هم درچارچوب قانون حمايت قضايي از بسيج است.
رئيس كل دادگستري استان كرمان گفت: اين تفاهم نامه بين سپاه، نيروي انتظامي و دادگستري استان با هماهنگي دادستان هاي قضايي حوزه ها و نواحي مختلف بسيج عملياتي خواهد شد.
موحد تصريح كرد: رويكرد اين تفاهم نامه پيشگيري از وقوع جرم است كه نرخ جرم در حال افزايش است و يكي از تدابيري كه انديشيده شده با شكل گيري گشت هاي بسيج محله محور بتوانيم در راستاي پيشگيري از سرقت و جرائم خياباني اقدامات موثري انجام دهيم.
وي افزود: مطمئن هستيم اگر اين برنامه با آموزش هاي مناسب و درست مديريت شود جلوي بسياري از حواشي گرفته مي شود كه مي تواند كاركرد بسيار مثبت و خدمات ارزشمندي را از زمينه كاهش آسيب هاي اجتماعي و نرخ جرم داشته باشيم و اين را حتما دنبال مي كنيم تا به نتيجه برسيم.
موحد بيان داشت: در حوزه تعامل و همكاري و در ساير بخش ها نيت هم همين است و بارها تاكيد كرديم كه با حفاظت اطلاعات سپاه تعامل و همكاري داشته باشيم كه خداي ناكرده تبعات منفي در بر نداشته باشد، اميد كه تعامل مثبتي در راستاي خدمت به مردم و جامعه در مسير منويات مقام معظم رهبري صورت گيرد.
** امضاي تفاهم نامه گشت هاي محله محور بين سپاه ثارالله و دادگستري استان كرمان
فرمانده سپاه ثارالله استان كرمان نيز در اين ديدار به تعامل خوب دادگستري و سپاه اشاره كرد و گفت: امروز تفاهم نامه اي در زمينه گشت هاي محله محور با هماهنگي با رئيس كل دادگستري استان كرمان امضا شد كه به مجموعه رده ها در استان ابلاغ خواهد شد تا به شكل قانونمند اين گشت ها انجام شود.
سردار غلامعلي ابوحمزه اظهار داشت: با هماهنگي هاي انجام شده با رئيس كل دادگستري استان كرمان و نيروي انتظامي اميدواريم يك تعامل نزديكتر صورت گيرد و ناهماهنگي هاي موجود از بين رود.
** اقدامات سپاه كرمان در زمينه مقابله با مفاسد اقتصادي قابل تقدير است
دادخدا سالاري، دادستان عمومي و انقلاب مركز استان كرمان نيز گفت: با همكاري دستگاه قضايي با سپاه استان اقدامات ارزشمندي در امر مقابله با اخلاگران اقتصادي و مبارزه با مفاسد اقتصادي صورت پذيرفته است كه قابل تقدير و تحسين است.
3029