۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۱
کد خبر: 83115478
T T
۰ نفر
نيروي انتظامي به تناسب نياز ماموريت ها را بازمهندسي مي كند

كرمان - ايرنا - جانشين فرمانده نيروي انتظامي كشور گفت: اين نيرو همواره متناسب با نيازهاي جامعه، ماموريت خود را باز مهندسي، بازتعريف و ساختارسازي مي كند.

به گزارش ايرنا، سردار ايوب سليماني روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه كرمان افزود: به عنوان نمونه، امنيت كوير يگان خاص مي خواهد و تقويت يگان هاي تكاوري و دادن سازمان جديد به آنها يكي از نيازهاي كنوني كشور به شمار مي رود كه در صورت نياز و پس از بررسي هاي لازم، اين اقدام انجام خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه دشمن در جنگ تمام عيار اقتصادي خود، قاچاق كالا و ارز از داخل كشور به بيرون و از بيرون كشور به داخل را در برنامه هاي خود قرار داده است گفت: بخش مبارزه با مفاسد و جرايم اقتصادي و قاچاق كالا و ارز را ايجاد كرديم و در اين راستا 2 مفسد بزرگ اقتصادي توسط پليس شناسايي دستگير و پس از طي مراحل قانوني و قضايي اعدام شدند و در كنار آن نيز دهها مفسد اقتصادي ديگر نيز دستگير شده اند و در حال طي مراحل قضايي هستند.
وي با بيان اينكه پليس با صلبيت ساختاري بيگانه است اظهار داشت: متناسب با وضعيت جامعه در صورت نياز، آماده ايجاد پليس هاي تخصصي جديد هستيم.
وي با اشاره به اينكه دولت كتبا و شفاها اذعان دارد كه بدون كمك پليس امكان سامان بخشي به وضعيت ارز وجود نداشت عنوان كرد: در رابطه با لزوم ايجاد پليس هاي تخصصي جديد بايد گفت كه كار مبارزه با موارد مخل در اقتصاد ملي زياد و پليس آگاهي گنجايش لازم براي اين كار را ندارد و بايد براي حل اين مشكل، اقدام شود.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي با تاكيد بر اينكه اگر پليس به لزوم ايجاد پليس گردشگري برسد، بدون شك ساز و كار آن را ايجاد خواهد كرد، ادامه داد: ساختار انطباق پذير و منعطف پليس متناسب با نيازهاي امنيتي به امور مي پردازد.
وي خاطرنشان كرد: نيروي انتظامي توانسته مقتدرانه در همه عرصه ها از امنيت كشور دفاع كند و نظرسنجي هاي انجام شده نشان مي دهد كه 84 درصد مردم جامعه معتقدند كه اين نيرو، به صورت توانمند و مقتدر مي تواند امنيت كشور را حفظ كند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي با اشاره به ادعاهاي دشمنان نيز گفت: دشمن 40 سال است كه از اين حرف هاي بي پايه و مبنا مي زند و خواب هاي آشفته مي بيند و اين در حالي است، زماني كه هيچ نداشتيم آنها توان مقابله با اين نظام را نداشتند و امروز به طور قطع توان اين كار را ندارند.
سردار سليماني عنوان كرد: دشمنان سال ها از نظر نظامي كار كردند و از نظر فرهنگي درصدد استحاله نظام بودند و در حوزه امنيتي نيز به كشور فشار آوردند اما موفق نشدند و اگر امروز مستمسك فشار اقتصادي شده اند دليل آن است كه در ساير حوزه ها موفقيتي نداشته اند.
وي با اشاره به اينكه دشمن از شكست دادن نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران نااميد شده است، اظهارداشت: دشمنان امروز اعلام مي كنند كه با ايجاد فشارهاي اقتصادي، مردم ايران قيام مي كنند و ما حمايت مادي و پشتيباني مي كنيم و طرح اين صحبت ها به دليل آن است كه مردم ايران را نشناخته اند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي با تاكيد بر اينكه فشارهاي دشمنان در 40 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران همواره وجود داشته اما امروز به نقطه اوج خود رسيده است، عنوان كرد: دشمنان در هر اقدام خود كمتر از دفعات قبل به موفقيت رسيده اند و اين موضوع به دليل آن است كه كمتر قدرت مردم، رهبري، ولايت و قدرت پيدا و پنهان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را شناخته اند.
سردار سليماني تاكيد كرد: البته نيروي انتظامي به عنوان دستگاهي كه بيشترين ارتباط را با بدنه جامعه دارد، فشار بر مردم را مي بيند ولي مردم مانند سرو راست قامت ايستاده اند و سر خم نمي كنند و معتقديم كه مرگ دشمنان را شاهد خواهيم بود و آنها خواب هاي آشفته خود را به گور مي برند.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه تامين امنيت كوير از دغدغه هاي اصلي پليس به شمار مي رود، عنوان كرد: طرح جامع امنيت كوير تدوين شده و تمام استان هاي مجاور كوير در اجراي آن مرتبط خواهند بود.
سردار سليماني گفت: تاكيد شده كه اين برنامه از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور در برنامه هاي سال 98 قرار گيرد و بر اين مبنا، پيش بيني هاي بسيار خوبي براي ارتقاي امنيت كوير داريم.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي گفت: در طرح امنيت كوير براي تامين تجهيزات، پايش و رصد الكترونيك، اشراف اطلاعاتي و تقويت يگان هاي تكاوري براي انجام عمليات هاي به موقع و موفقي برنامه ريزي شده است و بر اساس اين طرح در سال هاي آينده شاهد ارتقاي امنيت كوير و مناطق مجاور كوير خواهيم بود.
وي با اشاره به اهداف سفر به كرمان، گفت: طي سفرهاي دوره اي به استان هاي مختلف براي پيگيري امور و ارزيابي وضعيت امنيتي در استانها حضور مي يابم.
وي افزود: سال گذشته تا كنون نظارت هاي ستادي و ارزيابي هايي از عملكرد و وضعيت امنيتي استان داشته ايم و در اين سفر براي پيگيري امور حضور يافته ايم و شب گذشته جلسه اي چند ساعته با مسئولان انتظامي استان برگزار كرديم.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي خاطرنشان كرد: شركت در همايش سالانه فرماندهان و مديران استان كرمان از ديگر اهداف سفر به استان كرمان است تا برنامه ها تصريح شده و مبناي عمل قرار گيرد و در كنار آن نقاط قوت و ضعف نيز بررسي شود.
سردار سليماني ادامه داد: نيروي انتظامي استان كرمان روند رو به رشدي در سال هاي اخير داشته و در سه سال اخير حاصل كار ارزيابان نشان مي دهد كه هر ساله شاخص ها پيشرفت هاي خوبي داشته است.
وي ادامه داد: نيروي انتظامي استان كرمان در مقابله با سرقت رشد 50 درصدي داشته و كاهش قتل، كاهش 40 تا 50 درصدي سرقت هاي به عنف و زورگيري ها و رشد 200 درصدي در كشف قاچاق به ويژه قاچاق سوخت نشان از تلاش هاي اين نيرو در استان كرمان دارد.
وي به مهمترين چالش هاي امنيتي به ويژه در جنوبشرق كشور اشاره و بيان كرد: تهديدات دشمن خارجي از طريق نفوذ تكفيري ها و پشتيباني و حمايت از آنها يكي از اين چالش ها است زيرا هيچ كشوري به اندازه ما مورد تهديد ارزي نيست.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ادامه داد: قرار گرفتن كشور در كريدور انتقال مواد مخدر نيز يكي از چالش هاي نيروي انتظامي به شمار مي رود و اين در حالي است كه سال گذشته در افغانستان شاهد رشد جهشي در توليد و عرضه مواد مخدر بوده ايم و بيشتر آنها اعتقاد دارند كه كوتاهترين مسير انتقال اين مواد از طريق ايران است.
سردار سليماني فعاليت سوداگران مر، فعاليت گروه هاي تكفيري، قاچاق كالا و سوخت و فسادها و آسيب هاي اجتماعي را از ديگر چالش هاي امنيتي به ويژه در جنوبشرق كشور برشمرد و ادامه داد: استان كرمان جز استان هاي امنيتي ما است چون هم در مسير شرارت هاي برنامه ريزي شده توسط دشمن است و هم از نظر جغرافيايي به نحوي است كه در مسير ترانزيت و قاچاق قرار دارد، نزديك به دريا و سيستان و بلوچستان است.
وي با اشاره به اينكه منحني هاي امنيت در استان كرمان متناسب با كشور رو به رشد است، ادامه داد: نيروي انتظامي در استان كرمان روند رو به رشد ناامني را كنترل كرده و شاهد كاهش بسياري از شاخص هاي ناامني نيز بوده است.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي با اشاره به اينكه بيشترين سطح تماس حاكميت و جامعه مربوط به پليس است، ادامه داد: حدود 20 درصد ارتباط مردم با حاكميت، مربوط به پليس است و پليس نيز به تمامي موارد مسلط و مشرف است.
سردار سليماني به چالش هاي فضاي مجازي نيز اشاره و بيان كرد: به دليل اهميت توجه به فضاي مجازي، پليس فتا در دهه 90 تشكيل شده و هم اكنون قدرتمندترين مجموعه براي مقابله با جرايم سايبري است.
وي تاكيد كرد: اين پليس تخصصي در تمامي استان ها و برخي شهرهاي بزرگ و مهم تشكيل شده و امسال نيز در بيش از 100 شهر داراي بيش از 100 هزار نفر جمعيت تشكيل مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه نيروهاي بسيار خوبي در پليس فتا جذب شده اند ، اظهارداشت: بيش از 66 ميليون نفر از مردم ما با فضاي مجازي مرتبط هستند و پليس به عنوان مسئول امنيت نمي تواند به اين فضا بي تفاوت باشد.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي گفت: نيروي انتظامي به طور متوسط 80 درصد جرايم سايبري در كشور را كشف مي كند و به دنبال افزايش و توسعه اين فعاليت در سطح كشور است.
سردار سليماني با اشاره به اينكه پليس امروز و فردا، دانش پايه و فناوري محور است گفت: برنامه پليس هوشمند و هوشمندسازي پليس را در دستور كار داريم و در اين رابطه قرارگاه مركزي تشكيل شده و هر هفته جلسه برنامه ريزي و تامين تجهيزات و منابع آن را برگزار مي كنيم زيرا بسياري از مامويت هاي پليس در سال هاي آينده بايد به صورت الكترونيك و دانش محور انجام شود.
3029/7440