۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۹
کد خبر: 83115654
T T
۰ نفر

طوفان شدید سیدنی را در سیلاب و تاریكی فرو برد

۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۹
کد خبر: 83115654
طوفان شدید سیدنی را در سیلاب و تاریكی فرو برد

كوالالامپور- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند دراثر شدیدترین طوفان در 30 سال اخیر سیلابی گسترده، سیدنی بزرگترین شهر استرالیا را فراگرفت كه منجر به قطع برق، هرج و مرج در خیابان ها و تعلیق پروازها در فرودگاه شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبكه ای بی سی استرالیا، سیدنی امروز در پی بارش های شدید و مستمر شاهد بروز سیلاب بی سابقه ای بود كه منجر به خاموشی این شهر و زمین گیر شدن دستكم 50 هواپیما و تعلیق پرواز فرودگاههای این شهر شد.
براساس این گزارش صدها نفر در اطراف سیدنی درخواست كمك اضطراری كردند و سیلاب تاكنون دو قربانی گرفته است.
سازمان هواشناسی استرالیا گزارش داد تغییرات ناگهانی در شرایط آب و هوایی ناشی از گرمایش زمین ، سبب بروز بارندگی شدید و خسارت بار در سیدنی شده است.
این سازمان نسبت به شدت یافتن طوفان در این شهر هشدار داد.
سیدنی به همراه برخی شهرهای دیگر استرالیا مانند كوئینزلند در ماههای اخیر با گرمای بی سابقه و خشكسالی روبه رو بوده اند.
این شهرها در سال های اخیر با تغییرات شدید و ناگهانی اب و هوایی نیز روبه رو بوده اند.
طبق گزارش رسانه های استرالیا این سیل تاكنون دو نفر قربانی گرفته و اطلاعات دریافتی حاكی از ورود سیلاب به ایستگاههای قطار و خیابان های شهر سیدنی است كه این امر ترددهای آن را مختل كرده است.
باران سیل آسا همچنین باعث هرج و مرج در بزرگترین شهر استرالیا شد و بسیاری از خدمات حمل و نقل عمومی در زمین و آسمان از جمله بیش از 50 پرواز را لغو یا با تاخیر روبرو كرد.
استرالیا در سال گذشته گرمترین فصل زمستان را داشت و در سیدنی و تعدادی از شهرهای این كشور در مورد مقابله با آتش‌سوزی‌های جنگلی و بوته‌زارها هشدار داده شد.
آساق**1599**1337