۷ آذر ۱۳۹۷، ۲۱:۳۴
کد خبر: 83116352
T T
۰ نفر
حزب الله لبنان:حذف شبكه المسيره از ماهواره حمله به آزادي بيان است

بيروت-ايرنا- مجموعه رسانه هاي وابسته به حزب الله لبنان امروز (چهارشنبه) با صدور بيانيه اي ضمن محكوم كردن اقدام ماهواره «نايل سات» در حذف شبكه تلويزيوني «المسيره» وابسته به جنبش «انصارالله» يمن، اين اقدام را حمله به آزادي بيان و انسانيت دانست.

به گزارش ايرنا، برنامه هاي شبكه يمني المسيره از ماهواره نايل سات امروز (چهارشنبه) قطع شد كه كارشناسان رسانه اي آن را تسليم دوباره شركت هاي خدمات ماهواره اي در برابر فشار ائتلاف متجاوز به يمن، ارزيابي مي‌كنند.
مجموعه رسانه اي حزب الله در بيانيه خود، شبكه المسيره را نوك پيكان نبرد جهت رسواكردن ادعاهاي دروغين نيروهاي دشمن متجاوز درباره سيطره و تسلط بر منطقه «الحُديده» يمن توصيف و تاكيد كرد: اين حمله، در راستاي شكست طرح تسليم يمن در دروازه هاي الحديده است.
در اين بيانيه آمده است: ما همبستگي خود را با شبكه همسو و همكار اعلام مي كنيم و با همه توان و تجهيزات در كنار المسيره مي ايستيم. همچنين به مسئولان شركت ماهواره اي كه اين تصميم را اتخاذ كرده اند، مي گوييم زماني كه شما آرزو داشتيد صداهاي آزاد را خاموش كنيد، تمام شده است.
بيانيه تلويزيون المنار و راديو نور تاكيد كرد كه نتيجه چنين اقدامات خصمانه اي، فقط افزوده شدن بر عزم و نيروي شبكه المسيره در ايستادگي در كنار مردم مظلوم يمن تا احقاق حقوق آنهاست.
«ابراهيم الديلمي» مديركل شبكه المسيره در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در بيروت، با اشاره به سابقه حذف شبكه هايي چون «الميادين»، «المنار» و «العالم» و چندين شبكه يمني مانند «سبأ»، «يمن»، «الايمان»، «عدن» و «الساحات» از ماهواره هاي نايل ست و عرب ست گفت: دشمنان همه رسانه هاي مستقل و مقاوم را هدف مي گيرند و اين كار نيز در همان راستا صورت گرفت.
عضو ارشد جنبش انصارالله يمن خاطرنشان كرد: اين نهمين بار است كه پخش شبكه المسيره از ماهواره ها متوقف مي شود. همچنين شبكه «المسيره مباشر» (زنده) نيز تاكنون سه بار از روي ماهواره ها حذف شده است.
وي افزود: البته حمله عليه ما فقط به اين اقدامات محدود نشده و صفحات ما در فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي مانند يوتيوب، توئيتر، تلگرام و حتي واتس آپ از دسترس خارج شده و مي شوند. همه دست به دست هم داده و به مقابله با ما روي آوردند؛ اما بايد تاكيد كنم كه اقدامات آنها فقط بر عزم و فداكاري ما مي افزايد تا هرچه بيشتر بتوانيم مظلوميت ملت يمن و قهرماني هاي مجاهدان و رزمندگان يمني را نشان دهيم.
خاورم**2054