۸ آذر ۱۳۹۷، ۸:۴۰
کد خبر: 83116537
T T
۰ نفر
كریدور ساحلی جنوب نقش كلیدی در ارتقای ایمنی حمل و نقل دارد

بندرعباس- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور گفت: با توجه به اینكه استان های جنوبی قطب اقتصادی كشور هستند، تكمیل كریدور بزرگ راهی نوار ساحلی جنوب كشور نقش مهمی در ارتقای امینی حمل و نقل باری كشور خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، خیرالله خادمی چهارشنبه شب در حاشیه آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم باند دوم بزرگراه بندرلنگه به پارسیان به خبرنگاران اظهار داشت: بزرگراه بندرلنگه به پارسیان بخشی از بزرگ راه نوار ساحلی جنوب كشور است و بسیار حائز اهمیت می باشد.
وی با بیان اینكه كریدور بزرگراهی مذكور همه نوار ساحلی جنوب كشور را در بر می گیرد، افزود: این كریدور با توجه قرار داشتن منابع عظیم نفت و گاز در جنوب كشور و همچنین دسترسی به آب های آزاد از طریق خلیج فارس و دریای عمان، دارای اهمیت بسزایی است.
خادمی بیان داشت: 838 كیلومتر از این كریدور یك هزار و 700 كیلومتری، در هرمزگان قرار دارد كه 487 كیلومتر آن در غرب این استان واقع ‌شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح كرد: هم اكنون از 838 كیلومتری كه در هرمزگان قرار دارد، 122 كیلومتر در دست اجرا و 300 كیلومتر آن نیز به بهره‌برداری رسیده است.
خادمی خاطرنشان كرد: یكی از مهمترین اولویت های وزارت راه و شهررسازی تكمیل پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیكی بالا در سالجاری است و در این راستا تمام تلاش خود را انجام می دهیم.
به گزارش ایرنا، یكی از محورهای اصلی در توسعه سواحل دریای عمان و خلیج فارس، راه ساحلی خوزستان به سیستان و بلوچستان است كه به عنوان كریدور شماره یك حمل و نقل كشور مطرح و نقش مهمی در توسعه سواحل جنوب كشور دارد.
طول این كریدور بزرگراهی یكهزار و 700 كیلومتر است كه استانهای بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان از آن بهره مند می شوند.
عملیات اجرایی احداث قطعه دوم از باند دوم بزرگراه بندرلنگه به پارسیان و جاده و پل آبنمای ورودی شهر بندر چارك با حضور همتی استاندار هرمزگان و خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور شامگاه چهارشنبه هفتم آذرماه آغاز شد.
پروژه قطعه دوم از باند دوم بزرگراه بندرلنگه به پارسیان به طول 28 كیلومتر و با اعتباری افزون بر 614 میلیارد ریال احداث می شود.
این قطعه از روستای دیوان در شهرستان بندرلنگه آغاز و به روستای باوندان ختم می‌شود.
با بهره‌ برداری از كل 56 كیلومتر این محور علاوه بر تكمیل بزرگراه بندرعباس- عسلویه، بندر چارك و جزیره كیش نیز به كریدور نوار ساحلی جنوب متصل خواهد شد.
شهرستان بندرلنگه در 240 كیلومتری و شهرستان پارسیان در 400 كیلومتری غرب بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده اند.
7198/6048
۰ نفر