۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۴
کد خبر: 83116822
T T
۰ نفر

رییس جمهوری چین: مساله فلسطین عادلانه حل شود

۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۴
کد خبر: 83116822
رییس جمهوری چین: مساله فلسطین عادلانه حل شود

پكن- ایرنا- رییس جمهوری چین تاكید كرد: مساله فلسطین باید هر چه سریع تر و به طور همه جانبه و عادلانه حل شود چرا كه با منافع مردم فلسطین و كشورهای دیگر منطقه هماهنگ بوده و برای صلح و ثبات جهان سودمند است.

به گزارش ایرنا از رادیو بین المللی چین، 'شی جین پینگ' روز پنجشنبه در پیامی به نشست بین المللی گرامیداشت روز حمایت از فلسطین كه در سازمان ملل برگزار شد افزود: مساله فلسطین مساله ریشه ای خاورمیانه است كه با ثبات، شكوفایی و توسعه درازمدت كشورهای خاورمیانه ارتباط دارد.
وی خاطر نشان كرد: حل این مساله باید قاطعانه مطابق با روش مذاكرات صلح آمیز باشد.
'شی' در این پیام اظهار امیدواری كرده است طرف ها با دوراندیشی و با توجه به منافع اساسی و درازمدت مردم منطقه، موانع را برطرف كرده و هرچه سریع تر با اتخاذ تصمیم سیاسی، برای از سرگیری مجدد مذاكرات و حصول دستاوردها تلاش كنند.
رییس جمهوری چین تاكید كرد: امسال سی امین سالگرد برقراری روابط سیاسی چین و فلسطین است چین دوست و شریك خوب مردم فلسطین و نیز حمایت كننده قاطع صلح فلسطین و اسراییل است.
وی تصریح كرد چین مایل است به اتفاق جامعه جهانی برای نوآوری سازوكار بین المللی با هدف كمك به صلح فلسطین و اسراییل، پیشبرد از سرگیری هر چه زودتر مذاكرات صلح آمیز و برقراری صلح همه جانبه، عادلانه و پایدار در خاورمیانه تلاش بیشتر داشته باشد.
نشست روز همبستگی با مردم فلسطین در سازمان ملل با حضور دبیركل، رئیس مجمع عمومی و رئیس شورای امنیت و نمایندگان كشورهای عضو برگزار شد.
**آساق**1904**