بركات چهل ساله نظام اسلامي در نمازهاي جمعه تبيين شود

آستارا - ايرنا - رئيس دفتر شوراي سياست گذاري ائمه جمعه گيلان گفت: چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي مقطع خاص و حساسي براي كشور است و بايد ارزش ها و دستاوردهاي انقلاب، در آئين هاي نماز جمعه استان براي مردم تبيين شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام علي اسلامي نژاد شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد نماز جمعه آستارا در دفتر امام جمعه اين شهرستان افزود: تاكيد بر رعايت تقواي الهي، انجام امور خيرخواهانه و وحدت مردم و مسئولان از ثمرات آئين عبادي سياسي نماز جمعه است.
وي بيان كرد: نماز جمعه از يادگارهاي امام راحل و فرصت ارزشمند تقرب به درگاه الهي است و بزرگترين ثمره آن، دميدن روح تقوا به جامعه است.
وي ادامه داد: به بركت انقلاب اسلامي نماز جمعه احيا شد و بايد از آن صيانت كنيم تا دشمن از رسيدن به هدف هاي شوم خود در اختلاف افكني بين مسلمانان مايوس شود.
اسلامي نژاد گفت: نمازجمعه به قشر خاصي تعلق ندارد و بايد از ظرفيت آموزش و پرورش و بسيج براي تقويت بخش هاي مختلف نماز جمعه استفاده شود.
امام جمعه آستارا هم در اين جلسه با اشاره به اقامه نخستين نماز جمعه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به دستور امام (ره) به امامت آيت الله طالقاني در دانشگاه تهران گفت: شاخ و برگ اين شجره طيبه بعد از چهار دهه، كشور را فرا گرفته و به كانوني پرقدرت و تاثيرگذار در داخل، منطقه و بين الملل تبديل شده است.
حجت الاسلام كاظم حافظ نيا افزود: نهاد نماز جمعه به سرچشمه ولايت فقيه متصل و از ظرفيت فوق العاده اي در توليد قدرت نرم و تاثيرگذاري بر تحولات سياسي، فرهنگي و اجتماعي برخوردار است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان واقع شده است.
7105 / 7124/2007