۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۲
کد خبر: 83117795
T T
۰ نفر
دانشگاه علوم پزشكي ياسوج بدون هزينه تست ايدز انجام مي دهد

ياسوج-ايرنا- رئيس بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج گفت: دانشگاه علوم پزشكي آمادگي دارد كه به صورت محرمانه و بدون هزينه ،تست اوليه ابتلا به ايدز را بر روي افراد انجام دهد.

به گزارش ايرنا، ذاكر سعيدي‌نژاد به مناسبت هفته ايدز در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه شهر ياسوج گفت:بسياري از افراد ايدز و هشدارهاي مربوط به آن را جدي نمي گيرند و تا زماني كه بيماري به سراغ آن‌ها نيايد به پيشگيري از اين بيماري خطرناك فكر هم نمي كنند.
اين متخصص بيماريهاي عفوني افزود: چنين رويكردي موجب انتشار و پراكنده شدن وسيع اين بيماري در جامعه مي‌شود و بسياري به آن مبتلا خواهند شد در حالي كه هيچ راه درماني تاكنون براي ايدز پيدا نشده است.
سعيدي‌نژاد با بيان اينكه بيماري ايدز واكسن موثر و درمان قطعي ندارد يادآوري كرد: ابتلا به اين بيماري همواره آگاهانه اتفاق نمي افتد و كافيست كه به عنوان مثال سوزن تزريق يك معتاد مبتلا به بيماري در پاي كودكي فرو رود تا ناخواسته مبتلا شود.
وي با ضروري خواندن اطلاع ‌رساني و آگاهي‌بخشي براي مقابله با ايدز گفت: اصلي‌ترين راه انتقال اين بيماري كشنده و صعب‌العلاج ارتباطات جنسي است كه بايد فرزندان را براي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري مهلك توجيه كنيم.
رئيس بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج با بيان اين كه برخي افراد كه 30 سال نان‌آور خانواده بوده‌اند به اين بيماري مبتلا شده‌اند افزود: بايد تمركز خود را روي شناخت راه هاي انتقال بيماري و پيشگيري از آلوده شدن به آن و كمك به بازگشت مبتلايان به زندگي عادي بگذاريم.
تاكنون در استان كهگيلويه وبويراحمد 205 نفر مبتلا به بيماري ايدز شناسايي شده كه تنها 105 مورد آنها در قيد حيات هستند.
در كشور 38 هزار و 400 نفر به ايدز مبتلا شده كه 13 هزار نفر آنها فوت شده اند.
8 لغايت 14 آذر ماه سال جاري به عنوان هفته ايدز نامگذاري شده و 10 آذر ماه نيز روز جهاني ايدز است.
9929/1662