به گزارش روز یكشنبه روابط عمومی اداره كل امور اقتصادی و دارایی یزد ، علی نمازی در نشست اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان افزود: در شرایط كنونی سرعت انتشار اطلاعات بسیار بالاست و هر شهروندی به امكانات و تجهیزات روز اطلاع رسانی مجهز است و خود را شهروند خبرنگار معرفی می كند.
وی ادامه داد: روابط عمومی ها باید به روز باشند و همگام با دنیای رسانه ای و عصر اطلاعات حركت كنند.
این مسئول یادآور شد: امروز برخی افراد دانسته یا ناآگاه در فضای مجازی شایعاتی را منتشر می كنند كه خدمات و تلاش های یك مدیر یا یك مجموعه تلاشگر را به زیر سئوال می برد .
نمازی با اشاره به نقش اثر گذار روابط عمومی ها در عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات تصریح كرد: در شرایط كنونی، این نهاد باید نقش خود را در ارتباطات و اطلاع رسانی عملكرد سازمانی، همكاری های رسانه ای، فضای مجازی، اینترنت و غیره به خوبی ایفاء كنند.
وی تاكید كرد: شرایط فعالیت امروز روابط عمومی ها به دلیل قرار گرفتن در عصر انفجار اطلاعات و گسترش رسانه ها، سایت و فضای مجازی با گذشته خیلی متفاوت است.
مدیركل امور اقتصادی و دارایی یزد در بخش دیگری از سخنانش نقش روابط عمومی ها را در تصمیم سازی، كمك به ارتقاء جایگاه و رفع مشكلات سازمانی یادآور شد.
وی تاكید كرد: این نهاد برای دستیابی به جایگاه مهم خود نیز باید توانمندی ها را به منصه ظهور برسانند و پویایی خود را حفظ و اعتماد سیستم را به خود جلب كنند.
نمازی با بیان اینكه روابط عمومی ها باید مدیران كاربلد و توانمند را حمایت و همراهی كنند گفت: همچنین حمایت از روابط عمومی بخشی از اعمال مدیریت است و روابط عمومی توانمند و قوی و داشتن اطلاعات موثق و به روز، بزرگترین سرمایه یك سازمان است.
وی نقش درون و برون سازمانی روابط عمومی ها را یادآور شد و اظهار داشت: این نهاد با عملكرد صحیح خود می تواند شان و جایگاه سازمانی خود را ارتقا دهد و حفظ كند و در صورت درست عمل نكردن می تواند عكس این قضیه نیز اتفاق بیفتد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از تلاش های شورای هماهنگی روابط عمومی های استان، نقش آن را در ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها و توانمندسازی آنان یادآور شد و گفت: نقش این شورا در رصد و بررسی توانمندی دستگاهها مهم است.
نمازی اضافه كرد: همچنین لازم است شورا در مسائل فراتر از مباحث تخصصی به حوزه های دیگری از جمله آب، سرمایه گذاری و غیره ورود كنند؛ چرا كه با تحلیل و اطلاع رسانی می توان جلوی برخی اتفاقات را گرفت.
وی همچنین با تأكید بر ارتباط مستمر مدیران و روابط عمومی ها با رسانه ها و خبرنگاران یادآور شد: انتقاد سازنده و صحیح به رشد و تعالی سازمان كمك می كند و باید مورد حمایت قرار گیرد؛ اما باید جلوی تخریب ها و توهین ها ایستاد و با آن مقابله كرد.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های یزد هم در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت های شورا، تلاش برای ارتقای جایگاه ، برگزاری همایش های آموزشی و تلاش برای هم افزایی و گسترش روحیه همكاری بین روابط عمومی ها را از جمله برنامه ها و فعالیت های شورا بیان كرد.
علی صالحی نقش راهبردی روابط عمومی در دستگاه های اجرایی را یادآور شد و هماهنگی و تلاش روابط عمومی ها برای دستیابی به اهداف و جایگاه سازمانی را خوب توصیف كرد.
وی برگزاری نشست های مختلف با موضوع اطلاع رسانی عملكرد دستگاه های اجرایی را خواستار شد و گفـت: هیات رئیسه شورا در كنار روابط عمومی دستگاه های اجرایی ، آمادگی دارد تا به پیشبرد برنامه های سازمانی آنان كمك كند.
1968/ 2047
مدیركل اقتصاد و دارایی یزد:
نقش شورای هماهنگی روابط عمومی ها در كنترل شایعه موثر است
۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۸:۳۶
کد خبر:
83119395
یزد - ایرنا - مدیركل امور اقتصادی و دارایی یزد گفت: نقش شورای هماهنگی روابط عمومی ها و روابط عمومی دستگاه های اجرایی در كنترل و كاهش اثرهای مخرب شایعه بویژه در فضای مجازی، مهم و حائز اهمیت است.