۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۶
کد خبر: 83120179
T T
۰ نفر
فرهنگسرای اشراق میزبان هشتمین جشنواره انار می شود

تهران-ایرنا- مدیر فرهنگی هنری منطقه چهار و رئیس فرهنگسرای اشراق گفت: هشتمین جشنواره انار «صد دانه یاقوت» با شعار خانواده و سلامت از 12 آذر به مدت 20 روز در این فرهنگسرا آغاز به كار می‌كند.

به گزارش روز یكشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علیرضا زندوكیلی اظهارداشت: این دوره از جشنواره انار بر اساس شعار سال با هدف حمایت از تولیدكنندگان و صنعتگران ایرانی و ترغیب شهروندان برای خرید كالاهای داخلی برگزار می‌شود.
وی گفت: جشنواره «صد دانه یاقوت» در بخش‌های سرای انار، سرای سوغات و صنایع دستی، سرای غذا و آشپزی و سرای كودك و در بخش صحنه‌ای با اجرای موسیقی اقوام و نمایش‌های آیینی میزبان علاقه‌مندان است.
رئیس فرهنگسرای اشراق افزود: در سرای انار، انواع انار استان‌های مختلف كشور و فرآورده‌های آن عرضه می‌شود و مجموعه ای از انواع گونه‌های مختلف انار به نمایش درمی‌آید.
زندوكیلی اظهارداشت: بازدیدكنندگان از جشنواره فرصت دارند با حضور در سیاه‌چادرهای عشایری ضمن شناخت آداب و رسوم اقوام ایرانی از انواع غذاهای محلی بهره‌مند شوند و در سرای غذا و آشپزی با پخت انواع غذا با انار و فرآورده‌های آن آشنا شده و در مسابقات مختلف این بخش با حضور سرآشپزان حرفه‌ای شركت كنند.
مدیر فرهنگی هنری منطقه چهار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بخش ویژه كودكان در این دوره از جشنواره گفت: سرای كودك روزانه با اجرای نمایش‌های عروسكی، خانه بازی، ایستگاه‌های خلاقیت، بازی، عكس و... تلاش دارد میزبان خوبی برای كودكان باشد.
وی ابراز امیدواری كرد: جشنواره صد دانه یاقوت فرصت مغتنمی برای تولیدكنندگان داخلی برای عرضه محصولات ایرانی باشد.
هشتمین جشنواره انار از 12 آذر به مدت 20 روز هر روز از ساعت 10 تا 21 و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 10 تا 22 در فرهنگسرای اشراق واقع در فلكه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره برگزار می‌شود.
تهرام/7245//1348