۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۲۴
کد خبر: 83120479
T T
۰ نفر
آبفا و شهرداری اهواز به دفع آب های سطحی اهمیت بدهند

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان با تاكید بر بكارگیری همه توان لازم برای جمع آوری و دفع آب های سطحی در اهواز ، گفت: شركت آبفا و شهرداری به دفع روان و صحیح آب های سطحی این كلانشهر اهمیت مضاعف بدهند.

غلامرضا شریعتی یكشنبه در حاشیه بازدید از پروژه شبكه گذاری دفع فاضلاب ویژه خیابان انقلاب اهواز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: دفع صحیح آب های سطحی در خیابان های اهواز از مطالبات بحق مردم است كه باید مورد توجه همه مدیران و دستگاه های اجرایی بخصوص شهرداری و آبفا قرار گیرد.
استاندار خوزستان بر وظیفه شناسی بیشتر دستگاه های مسئول در زمان ایجاد چنین مشكلاتی در شهر اهواز تاكید كرد و گفت: تا كنون 10 نقطه بحرانی كه محل تجمع آب های سطحی است شناسایی شده كه مهمترین نقاط بحرانی اهواز خیابان انقلاب است.
وی ادامه داد: اجرای طرح ضربتی جمع آوری آب های سطحی خیابان انقلاب ، حد فاصل خیابان سروش تا امیركبیر 2هزار و 100 متر لوله پلی اتیلن تحت فشار به قطر 600 میلیمتر و لوله 450 میلیمتر و با مبلغ برآورد اولیه 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی در حال احداث است.
شریعتی با اشاره به اینكه در بازندگی های اخیر عبور و مرور شهروندان و حمل و نقل شهری در خیابان انقلاب مختل شد ، افزود: در این راستا همه توان شركت آبفا و شهرداری اهواز بكار گرفته شده است تا این مشكل رفع شود.
استاندار خوزستان همچنین بر اهمیت لایروبی شبكه های فاضلاب شهری تاكید كرد و گفت: دستگاه های متولی در این زمینه باید از ورود هرگونه نخاله های ساختمانی، زباله و پسماند به داخل شبكه های فاضلاب جلوگیری كنند.
رئیس شورای برنامه ریزی استان در ادامه خواستار همكاری مردم در این زمینه شد و گفت: هدایت آب های سطحی در كلانشهر اهواز با توجه به توپوگرافی خاص شهر (مسطح بودن) نیازمند به ایجاد زیرساخت های مناسب دفع روان آب هاست كه متاسفانه تا كنون نسبت به این مهم اقدامی صورت نگرفته است.
آبگرفتگی شدید در كوی انقلاب اهواز پس از بارندگی های اخیر موجب تعطیلی یك روز مدارس این منطقه شد و علاوه بر آن تجمع آبها در معابر تردد مردم را تا چندین روز پس از بارشها با اختلال جدی مواجه كرد.
گفتنی است، اهواز در بارندگی های اخیر 100 میلیمتر بارندگی داشته است و براساس گزارش هواشناسی در روزهای آینده نیز استان خوزستان شاهد بازندگی های قابل توجهی خواهد بود.

9931/6002