۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۵
کد خبر: 83121050
T T
۰ نفر
جایگزینی داروی ضد سالك ایرانی به جای داروهای خارجی

تهران - ایرنا -از سوی رئیس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، ژل موضعی'سیناآمفولیش' به‌عنوان جایگزین داروهای خارجی برای درمان بیماری سالك معرفی شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو؛ محمدمهدی گویا، رئیس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، در نامه‌ای به معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌ها، ژل موضعی سیناآمفولیش را به‌عنوان جایگزین داروهای خارجی برای درمان بیماری سالك پیشنهاد كرد.
بر اساس این گزارش، با توجه به شرایط تحریم و مشكلات واردات برخی از مواد دارویی، ابلاغ جایگزینی این نانو دارو به‌جای داروهای خارجی می‌تواند مسیر توسعه‌ بازار این فناوری را هموارتر كرده و مهر تأییدی بر عملكرد و قابلیت‌های این محصول ایرانی باشد، ضمن اینكه به علت كاهش تولید گلوكانتیم در شركت سازنده‌ این ماده در فرانسه، در انتقال دارو از خارج به داخل كشور محدودیت‌هایی ایجاد شده است.
این گزارش می افزاید:علی‌رغم اینكه از مدت‌ها قبل سفارش خرید گلوكانتیم داده‌شده و منابع مالی آن نیز تأمین شده است اما شركت‌های واردكننده و تأمین‌كننده‌ دارو قادر به انجام تعهدات خود و تأمین گلوكانتیم موردنیاز كشورمان نیستند. ازاین‌رو رئیس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر، ژل موضعی سیناآمفولیش را به‌عنوان جایگزین مناسب داروهای خارجی پیشنهاد كرده است.
ژل موضعی سیناآمفولیش مورد تأیید سازمان غذا و دارو بوده و بر اساس اظهارات گویا استفاده از آن برای درمان موضعی سالك به همراه یكی از آنتیموان‌های پنج ظرفیتی و یا به‌تنهایی مورد تأیید است.
در مواردی كه نیاز به انجام درمان سیستمیك نباشد، می‌توان جهت درمان موضعی ضایعات پوستی از ژل موضعی سیناآمفولیش هر 12 ساعت برای مدت 4 هفته استفاده كرد. در بخشی از این نامه آمده است كه سفارش خرید ژل موضعی سیناآمفولیش داده‌شده و در آینده‌ نزدیك در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.
علمی ** 1836 **1440
۰ نفر