۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۶
کد خبر: 83121072
T T
۰ نفر
چين در پنج سال گذشته هزار هواپيما از بوئينگ خريد

پكن- ايرنا- مديركل منطقه چين شركت بوئينگ با اشاره به اينكه اين شركت در 45 سال گذشته دو هزار هواپيما به چين فروخته است اعلام كرد از اين تعداد، هزار هواپيماي آن در پنج سال گذشته و از سال 2013 تا كنون به چين فروخته شده است.

به گزارش ايرنا از شينهوا، 'جان برونز' روز دوشنبه اعلام كرد نخستين هواپيما بوئينگ در سال 1973 ميلادي و دوهزار مين آن نيز 30 نوامبر به چين تحويل شده است.
آخرين هواپيمايي كه شركت بوئينگ 30 نوامبر به چين تحويل داد، مدل 737 ماكس است و در شركت هواپيمايي 'شيا من' چين به خدمت گرفته خواهد شد.
آمارها نشان مي دهد در حال حاضر از هر 4 فروند هواپيماي ساخت بوئينگ، يك فروند به چين تحويل داده مي شود.
پيش از اين شركت بوئينگ در بررسي هاي خود پيش بيني كرده بود كه چين در 20 سال آينده يعني تا سال 2037 ميلادي حدود 7 هزار و 690 فروند هواپيما خريداري خواهد كرد.
قبلا پيش بيني شده بود كه چين تا سال 2037 ميلادي 7 هزار و 240 فروند هواپيما خريداري خواهد كرد اما گزارش جديد رشد 6.2 درصدي خريد را در مقايسه با گزارش قبلي نشان مي دهد.
بر اساس گزارش بوئينگ، تا سال 2037 ميلادي معادل 18 درصد از كل هواپيماهاي مسافربري تجاري دنيا در اختيار ناوگان هواپيمايي جمهوري خلق چين خواهد بود.
با اين حساب چين در دو دهه آينده كماكان يكي از بزرگترين خريداران هواپيما از شركت هاي هواپيمايي ايرباس و بويينگ خواهد بود كه بيشترين سهم را در اين بازار در اختيار دارند.
چين بزرگترين بازار هواپيمايي رو به رشد دنيا محسوب مي شود به همين دليل ايرباس و بويينگ به عنوان بزرگترين سهامداران اين بازار، كارخانه هاي مونتاژ قطعات در چين ايجاد كرده اند.
احتمالا شركت هاي هواپيمايي اروپايي و آمريكايي به اين نتيجه رسيده اند كه طبقه متوسط چين تا دو دهه ديگر سه برابر خواهد شد و هواپيماهاي بيشتري در اين بازار نياز خواهد بود.
چين تا دو دهه ديگر براي حفظ ناوگان هواپيمايي خود و پشتيباني خدماتي آن دستكم بايد يك هزار و 500 ميليارد دلار هزينه كند.
بوئينگ همچنين پيش بيني كرده است تا 20 سال آينده جهان به 790 هزار خلبان نياز دارد كه 251 هزار نفر از اين تعداد به آسيا و اقيانوسيه اختصاص دارد.
براساس اين گزارش، آمريكا شمالي و اروپا به ترتيب با 206 و 146 هزار خلبان در جايگاه دوم و سوم نياز به خلبان قرار دارند.
شركت بوئينگ اعلام كرد چين در حوزه آسياي جنوبي بيشترين نياز به خلبان را در 20 سال آينده خواهد داشت.
انتظار مي رود منطقه آسيا - اقيانوسيه علاوه بر خلبان، به 257 هزار تكنسين هوايي و 321 هزار خدمه پرواز نياز داشته باشد.
**آساق**1904**