۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۸
کد خبر: 83121184
T T
۰ نفر
165 صندوق بيمه اجتماعي روستايي در آذربايجان غربي فعال است

اروميه- ايرنا- مدير صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير آذربايجان غربي با اشاره به اينكه 78 هزار خانوار اين استان تحت پوشش اين صندوق قرار دارند، گفت: 165 صندوق بيمه در سطح استان فعال است.

يونس معزز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون بيش از 2 هزار و 250 خانوار در مناطق روستايي و عشايري از مزيت هاي بازنشستگي و كارافتادگي اين بيمه برخوردار هستند.
وي اعلام كرد: هر فرد مي تواند با پرداخت مبالغي ما بين 2 ميليون و 400 هزار ريال تا پنج ميليون و 400 هزار ريال خود را بيمه كند.
وي ادامه داد: بر اساس برنامه ريزي هاي جديد تا پايان سال 18 هزار خانواده ديگر نيز تحت پوشش صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير قرار مي گيرد.
وي اضافه كرد: جلوگيري از مهاجرت روستاييان، كاهش اختلاف طبقاتي، تامين امنيت اجتماعي و توزيع عادلانه درآمد از مهمترين اهداف صندوق بيمه اجتماعي است.
مدير صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير آذربايجان غربي با بيان اينكه همه اقشار جامعه نيازمند بيمه اجتماعي هستند، اظهار داشت: اقشار آسيب پذيري چون روستاييان و كشاورزان از اولويت و ضرورت بيشتري براي تحت پوشش قرار گرفتن بيمه برخوردار هستند.
معزز گفت: بازنشستگي، از كار افتادگي ناشي از كار، بيماري، حوادث و مزاياي مستمري بازماندگان با امكان انتقال سوابق بيمه هاي اجتماعي ديگر از مزاياي اين بيمه به شمار مي رود.
وي با اشاره به ميزان فعاليت اين صندوق در آذربايجان غربي افزود: اين استان رتبه چهارم كشوري را در بخش تعداد بيمه شدگان و رتبه نخست كشوري را از نظر تعداد صندوق كسب كرده است.
به گزارش ايرنا صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير در سال 1384 با مصوبه هيات دولت و به منظور حمايت از روستائيان و عشاير و كشاورزان در ايران تاسيس شد تا اين اقشار نيز زيرپوشش حمايت ‌هاي اجتماعي قرار گيرند.
اين صندوق يكي از صندوق‌ هاي چهارگانه و زيرمجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي است و رويكرد آن ارائه خدمات بيمه اجتماعي بلند مدت به كشاورزان، روستاييان و عشاير در بخش‌هاي مستمري بازنشستگي، از كار افتادگي و فوت است.
اطلاعات مربوط به صندوق بيمه اجتماعي روستاييان از طريق دهياري ها، بهورزان خانه هاي بهداشت، ستادهاي راهبردي شهرستاني شامل فرمانداري ها، بخشداري ها، ادارات جهادكشاورزي، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش به روستاييان و عشاير انجام مي گيرد.
علاوه بر روستاييان و عشاير كاركنان شركت هاي فني مهندسي و شبه كشاورزي مستقر در روستاها و شهرهاي زير 20 هزار نفر و كاركنان شركت هاي نظام دامپزشكي نيز مي توانند تحت پوشش اين صندوق قرار گيرند.
تمامي روستاييان و عشاير و كشاورزان غيرساكن كه بالاي 18 سال سن دارند، مي توانند با مراجعه به كارگزاري ها خودشان را تحت پوشش اين صندوق قرار دهند تا بتوانند در زمان تهديد معيشت خانواده با عزت و كرامت از مزايايي كه صندوق فراهم كرده است، استفاده كنند.
9918/2093