محسن غفوريان روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا در كرج با اشاره به اينكه امكان راهاندازي آموزشگاه علمي آزاد براي دانشآموزان استثنايي نيز فراهم شده است، خاطرنشان كرد: به منظور توسعه ، تقويت تعامل و جلب مشاركتهاي تخصصي و حمايتي براي پشتيباني از فعاليتهاي توانبخشي، آموزشي و شناسايي، بهرهگيري و هدايت مشاركت همه نهادهاي اجتماعي لازم است .
وي بيان داشت: براي ارتقاء دامنه خدمات آموزشي و مهارتي به كودكان و دانش آموزان با نيازهاي ويژه نياز به توسعه مدارس غير دولتي داريم.
غفوريان يادآورشد: براي حمايت از دانش آموزان با نيازهاي ويژه در استان هاي مختلف از جمله استان البرز خواستار همكاري خانواده ها و نهادهاي دولتي و مردم نهاد هستيم.
وي گفت: تا كنون 20 مدرسه غيردولتي استثنايي و 157 مركز غيردولتي آموزشي و توانبخشي مشكلات ويژه يادگيري در سطح كشور راه اندازي شده است.
غفاري ادامه داد: فعاليت اين مراكز از سال 85 با تصويب و ابلاغ شيوهنامه اجرايي از سوي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور آغاز شد كه در حال حاضر با همكاري ادارات آموزش و پرورش استثنايي استانها مجوز اين مهم در مناطق و نواحي آموزش و پرورش صادر ميشود.
وي عنوان كرد: متقاضيان ميتوانند براساس ضوابط و مقررات با هماهنگي ادارات آموزش و پرورش استثنايي استانها، آموزشگاه علمي آزاد براي دانشآموزان با نيازهاي ويژه راهاندازي كنند.
در مدارس استثنايي كشور 150هزار دانش آموز با نيازهاي ويژه مشغول تحصيل است.
2819/ 6155
كرج – ايرنا- معاون برنامهريزي آموزشي و توانبخشي سازمان آموزشوپرورش استثنايي كشور اعلام كرد: مشاركت بخش خصوصي در فرآيند تعليم و تربيت دانش آموزان با نيازهاي ويژه ضروري است.