۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۸:۴۱
کد خبر: 83121877
T T
۰ نفر
ایران نیازی به پایگاه نظامی در سوریه ندارد

تهران - ایرنا - سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تاكید بر اینكه هیچگونه دخالتی در عراق و سوریه نداریم، گفت: ایران هیچ نیازی به داشتن موضع و پایگاهی در كشور سوریه ندارد كه كسی بخواهد به آن حمله كند.

سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شكارچی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران بنا به در خواست دولت ها و مردم عراق و سوریه به این كشورها كمك مستشاری می دهد.
وی تصریح كرد: حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران كاملا قانونمند است.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر همكاری مستشاران ایرانی و روس با یكدیگر در سوریه گفت: ایران و روسیه در امور مستشاری با یكدیگر هماهنگ هستند.
سردار شكارچی در رابطه با ادعاهای مطرح شده مبنی بر هدف قرارگرفتن مواضع ایران در سوریه عنوان كرد: ما مواضع مستقلی در سوریه نداریم كه كسی بخواهد هدف قرار دهد.
وی ادامه داد: ممكن است مواضع و پایگاه های سوری ها را بمباران كنند و در این حملات به مستشاران جمهوری اسلامی نیز آسیب برسد.
سردار شكارچی افزود: صحبت هایی كه مبنی بر حضور ایران در سوریه مطرح می شود بهانه جویی آمریكا بر پایه مزخرفات صهیونیست ها است.
وی با بیان اینكه عراق و سوریه بر حضور مستشاری ایران در سوریه اصرار دارند، یادآور شد: ارتش ومردم عراق و سوریه با دشمنان خود می جنگند و جمهوری اسلامی رسما دخالتی در این موضوع ندارد.

**لزومی ندارد در رابطه با موشك ها پاسخگو باشیم
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در رابطه با ادعای آمریكایی ها مبنی بر آزمایش موشك جدید توسط ایران گفت: لزومی نمی بینیم در خصوص توانمندی های موشكی به كسی پاسخگو باشیم. مگر آمریكایی ها هر سوالی كه از آنها پرسیده می شود پاسخ می دهند.
سردار شكارچی تاكید كرد: ما اگر نیاز به آزمایش و توسعه توان موشكی داشته باشیم از كسی اجازه نمی گیریم و این كار را انجام می دهیم.
وی افزود: آمریكایی ها موشك را برای تجاوز به دیگر كشورها، تسلط بر سرزمین ها و تامین منافع خود به قیمت له كردن مردم جهان می خواهند اما جمهوری اسلامی در بحث موشك به هیچ عنوان چنین اهدافی را دنبال نمی كند.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تصریح كرد: ایران برای حفظ منافع خود و جلوگیری از هرگونه تعرض نیازمند توسعه توان موشكی است.
وی با تاكید بر اینكه داشتن موشك یكی از الزامات اساسی جمهوری اسلامی است، گفت: موشك را در حد نیاز دفاعی كشور به لحاظ كیفی و كمی تولید و آزمایش خواهیم كرد.
سیام*9612**1553
۰ نفر