۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۸
کد خبر: 83123904
T T
۰ نفر
المیادین: حمله شیمیایی به حلب با راكت های فرانسوی انجام شد

تهران-ایرنا- به گزارش شبكه المیادین، یك منبع سوری در استان ادلب این كشور اعلام كرد كه حمله شیمیایی اخیر تروریست ها به منطقه مسكونی حلب با راكت‌های حامل كلاهك مواد سمی حاوی گاز كلر فرانسوی انجام شده است.

به گزارش روز چهارشنبه المیادین، یك منبع در حومه ادلب به این شبكه گفت راكت هایی كه به استان حلب شلیك و بیش از یكصد غیر نظامی را مسموم كرده از سوی متخصصان فرانسوی ارتقا یافته است.
وی افزود كه این راكت های ارتقا یافته كه حامل كلاهك های حاوی مواد سمی بودند در اختیار گروه های تروریستی «جبهه النصره»، «حزب التركستانی» و «حراس الدین» قرار گرفته است.
این منبع كه به نامش اشاره نشده گفت كه اتاق عملیات عناصر خارجی كه شمار آنها به 650 نفر از اتباع كشورهای مختلف می رسد و مقر آنها در فاصله 3 كیلومتری مرزهای تركیه است به این راكت ها دست یافته اند.
خبرگزاری اسپوتنیك نیز روز گذشته گزارش داد كه گروه تروریستی «تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) 100 هواپیمای بدون سرنشین را از طریق یك رابط تركیه ای برای انجام حملات شیمیایی علیه غیرنظامیان وارد سوریه كرده است.
طبق این گزارش، پهپادها از طریق یك تاجر ترك از شهرك حارم به یكی از مقرهای تحریر الشام در شهرك «معره مصرین» منتقل و به تروریست هایی از اتباع مغرب و لیبی كه تحت اشراف یك كارشناس انگلیسی كار می كنند تحویل داده شده است.
منابع سوری همچنین گفتند تحریر الشام تسلیحات نظامی نیز به جبهه سهل الغاب و حومه شمال شرقی لاذقیه با هماهنگی حزب التركستانی انتقال داده است.
گروه های تروریستی 4 آذرماه محله های «خالدیه، حمعیه الزهرا، الشهباء» و خیابان «النیل» را در غرب شهر حلب با چند راكت حاوی گازهای سمی (گاز كلر) هدف قرار دادند.
گروه تحریرالشام كنترل حدود ۶۰ درصد از استان ادلب را در اختیار دارد. این در حالی است كه چند گروه مسلح دیگر نیز كه با رژیم سوریه مخالف هستند در این استان حضور دارند.
ارتش سوریه پیش از این اعلامیه هایی در استان ادلب پخش كرده بود كه در آنها از ساكنان این استان خواسته شده بود تسلیم نیروهای دولتی بشوند. بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بازپس گیری ادلب را یكی از اولویت های ارتش این كشور اعلام كرده است.
دولت سوریه به دنبال دستیابی به توافقی مشابه دیگر مناطق این كشور با عناصر مسلح است. آنها در مناطق دیگر سوریه از جمله درعا و قنیطره اخیرا با نیروهای دولتی به توافق دست یافتند. بنا به این توافق ها عناصر مسلح سلاح های خود را تحویل می دهند و ارتش سوریه بر مناطق تحت كنترل آنها مسلط می شود.
خاورم**9366**1049
۰ نفر