۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۲۰
کد خبر: 83125335
T T
۰ نفر
عمليات طرح توسعه بيمارستان شهيد رجايي فريدن آغاز شد

اصفهان- ايرنا- عمليات طرح توسعه بيمارستان شهيد رجايي فريدن واقع در بخش مركزي- شهر داران روز پنجشنبه با حضور معاون درمان وزارت بهداشت و شماري از اعضاي كمسيون و بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي آغاز شد.

عضو كمسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي در حاشيه كلنگ زني اين طرح درماني در گفت و گو با ايرنا هزينه اجراي اين طرح شامل توسعه اورژانس و ساختمان فعلي بيمارستان را بيش از 80 ميليارد ريال اعتبار اعلام كرد.
اكبر تركي تامين نيروي متخصص، تكميل تجهيزات پزشكي اتاق عمل و بخش ccu ، ضرورت تعويض و ارتقاء سي تي اسكن و دستگاه ام آر آي را از مهمترين نيازهاي اين بيمارستان برشمرد كه به اعضاي كمسيون ابلاغ شد.
به گفته وي بيمارستان شهيد رجايي داران فريدن هم اكنون 102 تخته است كه با اجراي طرح توسعه به 136 تخت افزايش مي يابد. بخش ccu بيمارستان بازسازي شده و داراي 11 تخت بيمارستاني است و بخش Icu مجهز به شش تخت بيمارستاني است.
عضو كمسيون بهداشت و درمان مجلس از اهداي 2 دستگاه دياليز از سوي مجمع خيران سلامت كشور به بخش دياليز بيمارستان شهيد رجايي فريدن خبر داد.
وي ادامه داد : بخش دياليز بيمارستان شهيد رجايي فريدن داراي هفت تخت بستري و هفت دستگاه دياليز است كه جوابگوي حجم بيماران متقاضي نيست.
تركي همچنين از تخصيص اعتبار پنج ميليارد ريال براي تكميل پانسيون پزشكان اين بيمارستان از سوي معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد و افزود: در زمان حاضر پانسيون پزشكان در 2 طبقه و چهار واحد ساخته شده است كه در صورت اختصاص كامل اعتبار تكميل خواهد شد.
بيمارستان شهيد رجائي فريدن واقع در شهر داران بخش مركزي اين شهرستان، با قدمتي بيش از 40 سال بيمارستان سطح 2 ارجاع غرب استان است ، ميانگين مراجعه سالانه به اورژا نس بيمارستان سالانه بالاي سي هزار نفر است.
اين بيمارستان در سال 1351 احداث و بهره برداري شد در آغاز فعاليت داراي بخشهاي داخلي ، جراحي ، زايشگاه ، اورژانس و كودكان و بخشهاي پاراكلينيكي آزمايشگاه و راديو لوژي بود. پس از انقلاب اسلامي اين بيمارستان به سازمان منطقه اي بهداري استان اصفهان و پس از استقرار تشكيلات جديد وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشكي به دانشگاه علوم پزشكي اصفهان واگذار شد.
اين بيمارستان هم اكنون با 102 تخت مصوب و 85 تخت فعال مشغول خدمت رساني است .
اين بيمارستان در زمان حاضر داراي بخشهاي جراحي (جراحي عمومي ، ارتوپدي ، چشم ، گوش و حلق و بيني و اورولوژي ) داخلي (داخلي ، عفوني ، مغز و اعصاب) ICU جنرال ، CCU ، كودكان ، زنان و زايمان ، همودياليز ، بلوك زايمان ، نوزادان و اورژانس و بخشهاي پاراكلينيكي( راديولوژي راديوگرافي ، سونوگرافي وسي تي اسكن ) آزمايشگاه و داروخانه مي باشد.
علاوه بر آن خدماتي نظير EEG (الكترو انسفالوگرافي ) EMG (الكتروميوگرافي ) و اكوكارديوگرافي به بيماران ارائه مي نمايد.
درمانگاههاي تخصصي در رشته هاي جراحي عمومي ، ارتوپدي ، داخلي ، قلب ، كودكان ، زنان وزايمان ، عفوني ، ارولوژي و مغز و اعصاب همه روزه به جز روزهاي تعطيل و در رشته هاي چشم ، گوش حلق و بيني ، اعصاب و روان و پوست به صورت پاره وقت فعاليت دارد.
اكنون متخصصين رشته هاي بيهوشي، جراحي عمومي، متخصصين زنان و زايمان، داخلي، قلب و عروق، راديولوژي و اطفال به صورت 24 ساعته مستقر هستند همچنين متخصصين گوش و حلق و بيني، اعصاب، كليه و مجاري ادراري، متخصص عفوني، روانپزشك به صورت 22 روز تا چهار روز در بيمارستان حضور دارند.
به گزارش ايرنا، شماري از اعضاي كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي روز چهارشنبه براي بررسي امكانات و محروميت هاي مناطق كمتر برخوردار اصفهان وارد اين استان شدند و سفر آنها به مدت سه روز تا جمعه ادامه دارد.
به گفته رييس كميسيون بهداشت و درمان نتايج سفر سه روزه به استان اصفهان به وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ابلاغ خواهد شد.
اعضاي كميسيون بهداشت و درمان مجلس به همراه معاون حقوقي وزارت بهداشت و نماينده مردم اصفهان در مجلس روز گذشته در سفر به شرق اصفهان از شهرهاي كوهپايه، نيك آباد و ورزنه و مراكز بهداشتي و درماني آنها بازديد و با مردم و مسوولان از نزديك گفت و گو كردند.
اعضاي اين كميسيون روز جمعه از سه مركز بهداشتي و درماني و يك مركز درماني وابسته به تامين اجتماعي بازديد و در نشستي با رئيس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان مشكلات و معضلات فرا روي بخش بهداشت و درمان استان را بررسي خواهند كرد.
فريدن با 2 شهر داران و دامنه، 28 روستا و جمعيت بيش از 49 هزار نفر در 140 كيلومتري غرب استان واقع است.
9861/6026/