۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۶:۴۶
کد خبر: 83126124
T T
۰ نفر
2 كوهنورد در ارتفاعات شاه جهان اسفراین ناپدید شدند

بجنورد - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر اسفراین گفت: 2 كوهنورد كه قصد صعود به قله شاه جهان در این شهرستان را داشتند، به دلیل بارش برف و كولاك در ارتفاعات این منطقه، راه را گم كرده و مفقود شدند.

ابراهیم سارمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گم شدن این كوهنوردان در منطقه بام و صفی آباد اسفراین، عصر جمعه به جمعیت هلال احمر گزارش شد كه بلافاصله تیم های امداد و نجات كوهستان برای یافتن آنان اعزام شدند.
وی این كوهنوردان را غیربومی و اهل مشهد و خوزستان دانست و گفت: جست و جو برای پیدا كردن مفقود شدگان به علت وجود برف و كولاك شدید آسان نیست و اكنون 4 تیم امدادی در منطقه حضور یافته و عملیات جست و جو به صورت بی وقفه ادامه دارد.
سارمی گفت: طبق اطلاعات به دست آمده از دیگر اعضای گروه، این 2 كوهنورد آخرین بار در مسیر نزدیك به صعود قله شاه جهان مشاهده شده بودند.
وی افزود: دستگاه های مسیریاب امدادگران، موقعیت كوهنوردان گم شده را در حدفاصل ارتفاعات روستای جهان و بانی دره تعیین كرده اند.
طاهر رستمی، فرماندار اسفراین نیز با اشاره به بارش برف و كولاك و گرفتاری كوهنوردان در ضلع جنوبی كوه شاه جهان این شهرستان، از آماده باش ستاد مدیریت بحران اسفراین برای نجات كوهنوردان مفقود شده خبر داد.
به گزارش ایرنا بارش باران و برف در شهرستان اسفراین از عصر جمعه آغاز شده كه همچنان ادامه دارد.
قله شاه‌جهان با ارتفاع 3080 متر، بلندترین نقطه از رشته كوه آلاداغ است كه در شمال شهرستان اسفراین در استان خراسان شمالی واقع است كه این رشته كوه از شمال شرق با شهرستان فاروج و از جنوب و جنوب غرب با شهرستان شیروان همسایه است.
شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 كیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مركز خراسان شمالی قرار دارد.
5132/7189
۰ نفر